Toen Nicole Nijmeijer van AV Archeus met de vraag kwam, of het mogelijk is voor framerunners om ook deel te nemen aan de Twee Bruggenloop, hoefde de organisatie daar niet zo gek lang over te vergaderen. Er werd snel even gekeken of er in het parcours nog obstakels zouden zijn, die voor problemen  konden zorgen, maar dit bleek niet het geval te zijn. Dus ging het signaal op groen voor dit mooie voorbeeld van incluis sporten.

Vanwege de veiligheid  voor zowel framerunners als overige sporters was besloten om de starttijden voor de framerunners wat aan te passen, zodat er onderweg geen problemen zouden kunnen ontstaan.

Dit plan kon echter gelijk al gedeeltelijk in de koelkast, want Archeusrunner Twan Grievink had daar zo zijn eigen idee over. Hij nam deel aan de jeugdafstand op de 2 kilometer en hij gaf aan, gewoon achteraan te willen starten. Zo gezegd, zo gedaan. Twan liet zich van zijn allerbeste kant zien en werkte zich gedurende de race langzaam meer zeker naar voren. In het zicht van de finish gooide de jongeling er nog een ferme eindsprint uit en veroverde de 9e plaats in een prachtige eindtijd van 7,24 minuten. Dit betekent dus een gemiddelde van dik onder de 4 minuten per kilometer en elke hardloper weet dan ongeveer wel, dat je meer dan behoorlijk door moet lopen.

Bij de 6 kilometerwedstrijd kwamen 4 framerunners in actie, die 10 minuten voor het grote peloton werden weggeschoten door de starter. Het eerste gedeelte van het parcours over het vakantiepark is een gemakkelijke aanloop, maar eenmaal bij de Slingeplas aangekomen, wordt het selectiever en moest er flink gewerkt worden door de framerunners. Annemieke ter Horst-Rikkers, lid van Archeus, bleek de snelste van het kwartet te zijn en kwam in de voortreffelijke tijd van 26,36 minuten weer bij de finish aan, waar ze het applaus en het speciale aandenken dankbaar in ontvangst mocht nemen. Adinda Kleinrensink van AVA`70 blijkt eigenlijk een prima meerkampster te zijn. Ze heeft al diverse nationale titels op haar naam staan op de technische nummers, maar ze blijkt ook met de framerunner uitstekend overweg te kunnen. De tweede plek was haar beloning in een eindtijd van 31,38 minuten. Nel Hulshof werkte ook bijzonder hard voor een goede klassering en met 39,29 minuten klokte ze de verdienstelijke derde tijd. Vincent Höfte uit Winterswijk bleek na afloop veel meer kilometers te hebben afgelegd dan de 6, die eigenlijk de bedoeling waren. Hij bleek ergens een bordje te hebben gemist, waardoor hij midden in Bredevoort was uitgekomen. Toch had hij ook zeker genoten van zijn deelname en gaf aan toch lekker 42,35 minuten actief te zijn geweest bij prima weersomstandigheden, op een mooi parcours en een prachtige ambiance.

De organisatie toonde zich na afloop erg tevreden over de deelname van de framerunners en dit zal ook zeker een vervolg krijgen bij de 12e editie van de Twee Bruggenloop, maar mogelijk ook bij andere wedstrijden van AVA`70!