Mark te Brake loopt een uitstekende wedstrijd    (foto:Cor Hinkamp)

.
AVA`70 DRUKT STEMPEL OP HARDLOOPWEDSTRIJD

Verslag door Frank Roos
De voortekenen voor de 2e editie van de Kramprun, die afgelopen zaterdag plaats vond in Varsseveld waren uitstekend. De massale aanmeldingen  noopten de organisatie om de voorinschrijving te sluiten. Daarnaast toonde de plaatselijke middenstand en de bevolking zich bijzonder enthousiast voor het evenement. Omdat ook het weersomstandigheden voortreffelijk waren, werd de 2e KrampRun een prachtig loopfeest voor atleten en publiek. AVA`70 was nadrukkelijk bij de organisatie betrokken en kon een beroep doen op een  batterij aan vrijwilligers. Daarnaast stonden er ook nog meer dan 135 Aaltenaren aan de start van de diverse wedstrijdonderdelen.

Om 17.15 uur ging de KrampRun van start met de kinderloop over 1 kilometer en daarbij was direct al Aaltens succes. AVA``70-pupil Lenn Posthumus pakte de tweede plek en mocht op het podium een mooie beker in ontvangst nemen. Marit Klein Bussink was het snelste meisje van de geelhemden met een 14e plek. Een kwartier later ging de oudere jeugd van de start voor de wedstrijd over 2 kilometer. Kylian klein Hesselink liep een uitstekende wedstrijd, die beloond werd met een prachtige 2e plaats, terwijl clubgenote Linde Klein Nibbelink bij de meisjes als 7e over de meet kwam.

Om kwart voor 6 stonden er maar liefst 535 atleten en atletes aan de start voor de wedstrijd over 5 kilometer. Hieronder 55 bedrijventeams, die uitkwamen in de BusinessRun, waarvan het inschrijfgeld voor de volle 100% ten goede komt aan de Stichting “Kanjers voor Kanjers.” Hardlopen voor het goede doel bleek ook bij de 2e editie van de KrampRun dus bijzonder in trek.

De wedstrijd bestond uit 2 ronden, waarbij de passage door de Kramphal bijzonder was. Hoogtepunt was echter zeker de doorkomst door het centrum van Varsseveld, dat omgetoverd was tot een ware sportarena. Duizenden toeschouwers stonden langs het sfeervolle parcours om de lopers en loopsters aan te moedigen en toe te juichen. Bij de Heren was Hans Waalder een klasse apart. De Aaltenaar, die lid is van de survivalclub Ropes en Running liep in sneltreinvaart richting de finish en won onbedreigd de wedstrijd in een uitstekende tijd van precies 17,00 minuten. De derde plaats kwam in handen van AVA`70-lid en medeorganisator Gerrit Dijkslag, die deze run uitkwam voor Kramp 7 en dolblij was met zijn mooie podiumplek. Bij de Dames viel er ook een Aaltense atlete in de prijzen, want Ingrid van Zolingen van AVA`70 pakte een fraaie tweede plek en viel ook met het team van Svedex, waarvoor ze uitkwam in de prijzen.

Bij de TopRun van de Heren stonden uitsluitend geïnviteerde lopers aan de start, die bewezen hebben om de 5 kilometer in minder dan 17,00 minuten te lopen. Onder de deelnemers ook AVA`70-lid Mark te Brake, die in een prima vorm verkeert en zich uitstekend staande hield in het topveld. De jonge Aaltense atleet liep zijn eigen wedstrijd en kwam in een mooi groepje te lopen. De aanmoedigingen onderweg gaven te Brake vleugels en hij finishte dan ook in een uitstekende tijd van 16 minuten en 15 seconden.

De 2e Kramprun heeft aangetoond, dat het hardloopevenement in Varsseveld in recordtijd is uitgegroeid tot een evenement van allure. De uitstekende sfeer en de goede organisatie trok dit jaar een record aantal deelnemers.

De organisatie toonde zich na afloop dan ook bijzonder tevreden over het verloop van de wedstrijd, dat een prachtig loopfeest werd voor atleten en publiek
.

Uitslagen.