Mark te Brake wint GOK crosscompetitie

Afgelopen zaterdag werd in Heerde de laatste crosswedstrijd gelopen die meetelde voor de GOK crosscompetitie.
De thermometer gaf temperaturen aan van onder de – 10 gr Celsius maar de bikkels van AVA70 lieten zich daardoor niet afschrikken. Een laagje sneeuw maakte het winterse plaatje compleet. Het parcours was ondanks de sneeuw prima te belopen.
Bij de AB junioren gingen Mark te Brake en Bram Tolkamp van start. Deze heren lieten meteen zien met welke intentie ze naar Heerde waren gekomen. Mark ging meteen op kop weg en in zijn kielzog volgde Bram . Na de 1e ronde kwam Mark samen met Freek Lier als 1e door, in de 2e ronde leek hij te moeten lossen bij de AV34 atleet, maar aan het eind van de 2e ronde slaagde hij erin het gaatje te dichten. Na deze mentale tik voor zijn tegenstander deed Mark er nog een schepje bovenop en sloeg meteen een gaatje waarna hij zonder problemen de winst voor zich opeiste. Bram Tolkamp moest in de laatste ronde iets toegeven maar finishte als 4e bij de AB junioren en als 2e B junior. Met dit resultaat werd Mark ook winnaar in het eindklassement.
Bram eindigde in dit klassement als 4e.
Opmerking hierbij is dat Bram alle 3 door hem gelopen crosses voor de nr 3 in het klassement gefinisd was, maar deze jongen had 4 wedstrijden gelopen waardoor hij zijn slechtste klassering kon laten vallen waardoor hij toch boven Bram eindigde.
Ook de jongere AVA jeugd deed het uitstekend.
Esther Boekelder finishte deze keer als 4e bij de meisjes pupillen A maar mocht na afloop wel het podium beklimmen. In het eindklassement eindigde ze nl op een fraaie 2e plek.
Kylian Klein Hesselink eindigde in een sterk deelnemersveld bij de C junioren op een fraaie 12e plek.
Hem vinden we in het eindklassement terug op een 14e plaats.
Joep Tolkamp doet hard z’n best om net zo goed te worden als z’n grote broer.
Als 1e jaars D junior kwam hij na 2000m als 14e over de streep wat betekende dat hij als 13e eindigde in het klassement.
Tijdens de allerlaatste start die dag kwamen er nog 2 klasbakken van AVA aan de start.
Ruben Boekelder en Stan Prinsen vochten dit seizoen reeds menig onderling duel uit en ook deze keer was het niet anders. Lauri Hulleman van AV34 was ook nu weer net te sterk voor het AVA duo maar vlak daarachter streden Ruben en Stan om de 2e en 3e plaats. Ruben wist Stan deze keer voor te blijven en finishte als 2e op de voet gevolgd door Stan die als 3e eindigde.
In het eindklassement vonden we deze heren in dezelfde volgorde terug, wat betekende dat ook Ruben (2e) en Stan (3e) een fraaie beker in ontvangst mochten nemen.