.

Een week na zijn behaalde Gelderse titel, stond AVA`70-atleet Mark te Brake al weer aan de start van de Rabo Abdijcross in het Zuidlimburgse Kerkrade. Te Brake was in goed gezelschap, want de allerbeste lopers van het land behoorden tot het ijzersterke deelnemersveld. Te Brake, uitkomend in de categorie junioren B, liep een wedstrijd over 4500 meter, waarbij het parcours door de regen loodzwaar was geworden en bovendien een paar pittige heuvels kende.
De kersverse Gelders kampioen besloot enigszins behouden van start te gaan in de hoop het tempo in het tweede gedeelte van de wedstrijd te kunnen vasthouden. Niet ver achter een groep koplopers wist te AVA-atleet zich een prima positie te veroveren kon het strakke tempo goed blijven tot aan de finish. In een knappe tijd van 16 minuten en 12 seconden eindigde Mark op een uitstekende 8e plaats en hij was uiteraard bijzonder blij mee.
Te Brake toonde met deze prestatie eens temeer aan, dat hij steeds dichter bij de nationale top begint te komen!

Link Website