Wim Brinkman breekt eigen record

Van 20.05min naar 18.52min was de sprong die AVA'70 atleet Wim Brinkman op de 5km maakte. Op de wedstrijdmiddag zelf besliste Brinkman pas om 's avonds op de baan van ASV Eibergen aan de Lenteloop over 5km deel te nemen. Voor lange afstandsloper Brinkman was het alweer twee jaar geleden dat deze voor hem korte afstand op het programma stond. Dat het desondanks met de snelheid wel goed zit bewees het vorstelijk persoonlijke record!

Rob Berkelder noteerde ook een persoonlijk record op de 5km. Berkelder deed dit door in het Duitse Elten een goede wedstrijd te lopen. De eerste twee kilometers door het fraaie bosrijke gebied ten oosten van Elten kenden veel klimmende meters, waar vooral de laatste kilometer dalend was. De steeds op de dertiende plaats liggende Berkelder kon hier het tempo nog flink opvoeren om in 19.17min met gebalde vuist over de finish te komen. Door in de laatste meters nog iemand voorbij te gaan kwam Paul Waalders in 18.48min als elfde over de meet. Gerrit Dijkslag was niet tevreden met zijn wedstrijd, al vanaf de eerste kilometer voelden de benen stroef, een zevende plaats in 17.23min was het resultaat. Ook Fred Janssen kwam op de 10km balend over in Elten terug, maar gezien het heuvelachtige parcours mag Janssen met zijn 1.00.38uur toch tevreden zijn.