Te Brake en Kugathasan doen goede zaken in Eibergen
Mark te Brake en Kevin Kugathasan zijn met hun team zo goed als zeker van deelname aan de ‘Mission Olympic School Final’. Tijdens de regiofinale in Eibergen was Te Brake oppermachtig. Hij liep een afstand van 3300 meter in een tijd van 11:37 minuten. Deze tijd was goed genoeg voor de overwinning. Kevin Kugathasan werd dertiende in een keurige tijd van 12:33 minuten.
‘Mission Olympic’ is een wedstrijd waar scholen vanuit heel het land op verschillende sporten tegen elkaar strijden. De ‘School Final’ vindt al een aantal jaren plaats in Amsterdam.. Van de 150.000 sportende scholieren van 300 verschillende scholen die aan Mission Olympic meedoen, zien we er ruim 5000 terug in Amsterdam. De spectaculaire opening, vol met muziek en entertainment, wordt gehouden in het Olympisch stadion. Vaak wordt de opening verzorgt door één of meerdere bekende Nederlanders. Het Olympisch stadion fungeert tevens als decor voor een aantal sporten. De overige sporten, waaronder ook de veldloop, vinden op andere locaties in Amsterdam plaats. Ook de sluitingsceremonie van het evenement, dat dit jaar in juni wordt gehouden, is in het Olympisch stadion.

Het team van het Christelijk College Schaersvoorde, waar de twee Ava’70 atleten deel van uitmaken, moest het in Eibergen opnemen tegen verschillende teams uit de regio. Maar ook een team uit Maastricht moest helemaal naar Eibergen afreizen om hier deelname aan de ‘School Final’ af te dwingen. Het parcours van de regiofinale is grotendeels een kopie van het parcours van de Nieuwjaarscross die op de eerste zondag van het jaar wordt gelopen.
Te Brake liep in het eerste gedeelte van de wedstrijd samen met Melvin Seevinck uit Didam. De twee atleten trainen samen bij het Running Team Achterhoek. Na ruim een kilometer gaf Te Brake wat gas bij en liet zijn één jaar oudere teamgenoot het nakijken. Het parcours in Eibergen was door de modder erg moeilijk te belopen. Volgens Te Brake was het hierdoor lastig om in een goed ritme te komen. In het laatste gedeelte van de wedstrijd kon Te Brake ontspannen blijven lopen en zo de overwinning naar zijn hand zetten. Ook Kevin Kugathasan was in de voorhoede te vinden. Met een dertiende plaats deed ook Kugathasan, die al maanden in een uitstekende vorm is, een goede zaak voor het team. Mede dankzij de goede prestaties van het Ava’70 duo kan het bovenbouw team van het Christelijk College Schaersvoorde deelname aan de ‘School Final’ bijna niet meer ontgaan.