Ruben Boekelder wint in Gendringen

Ruben Boekelder heeft in Gendringen de Engbergenloop gewonnen. Op de 1,3 kilometer won hij de tweestrijd met zijn clubgenoot Stan Prinsen. De twee jeugdige leden van Ava’70 zijn erg aan elkaar gewaagd. Twee weken geleden waren de rollen nog omgedraaid, toen bleef Prinsen, Boekelder ruim voor. In Gendringen liep Boekelder naar een tijd van 05:05 minuten. Prinsen kwam tien tellen later over de streep.
De weersomstandigheden waren alles behalve ideaal. Vlak voor de start van de zes kilometer begon het hard te regenen. Dit weerhield een grote groep Ava’70-leden niet om gewoon van start te gaan. Gerrit Dijkslag hield goed stand in het sterke deelnemersveld. Hij kwam binnen na 20:48 minuten. Jan Wevers (21:33 min) liep na lange tijd weer een wedstrijd. Wevers ging voor zijn doen hard van start. Ondanks deze snelle start kon hij het tempo toch hoog houden. Met deze tijd won hij de strijd bij de mannen boven de vijftig. Erwin Wamelink en Luuk te Brake liepen aan het begin van de wedstrijd met elkaar op. In het zwaarste gedeelte van de wedstrijd moest Te Brake zijn clubgenoot laten gaan. Wamelink (22:54 min) bleef Te Brake (23:24 min) uiteindelijk een halve minuut voor. Wim Brinkman (23:31 min) kwam niet veel later over de streep. Arno Kastein kwam voor het laatst in actie tijdens de 3dNb novembercross competitie. Kastein ging rustig van start en kon het tempo naarmate de wedstrijd vorderde iets opschroeven. Kastein was erg tevreden met zijn 25:10 minuten. Jan Rademaker (26:17 min) komt normaal gesproken in actie op de lange afstand. In Gendringen bewees Rademaker ook de wat kortere afstand goed te beheersen. Veteraan Ton Roks werd knap derde bij de mannen boven de zestig. De 67-jarige Roks kwam binnen na 27:19 minuten.

Bij de dames kaapte Katja Demkes de derde plaats weg bij de vrouwen.
Demkes (24:56 min)liep een erg sterke wedstrijd en noteerde een mooie tijd onder de 25 minuten. Heidie Jentink was de vierde vrouw die de finishlijn passeerde. Jentink liep over haar zes kilometer 25:11 minuten. Ingrid van Zolingen (26:18 min) liep op het afwisselende parcours in Gendringen naar een mooie vijfde plaats. Achter de eerder genoemde dames van Ava’70 kwam Marieke Prinsen binnen. Prinsen werd zesde in een tijd van (27:02 min). Nicole Mateman (30:47 min) settelde zich met haar negende plaats ook knap in de top tien. Diekje Huitink (33:40 min) bleef na een sterk laatste deel Annie Buesink (33:43 min) net voor. Lenie Wamelink heeft zich aan het begin van vorig jaar aangesloten bij Ava’70. Wamelink kwam erg tevreden over de streep na 38:28 minuten.

Esther Boekelder zorgde net als haar oudere broer Ruben voor succes. Met haar tijd van 05:47 minuten werd Boekelder tweede op de 1,3 kilometer.