Fraaie derde plaats Arjan Weijenborg in Limburg

Hoewel de naam ‘Molenhoeks Makkie’ anders doet vermoeden, is het een erg zware wedstrijd in de Molenhoekse bossen. De wedstrijd wordt gezien als de ultieme test voor de zevenheuvelenloop, die volgende maand in Nijmegen gaat plaatsvinden. De tien kilometer lopers moeten in het Limburgse dorpje zelfs meer hoogtemeters verwerken dan in Nijmegen.

Arjan Weijenborg vertrok vanaf de eerste start rij op de vijf kilometer. In het verloop van de wedstrijd kon Ava’70 atleet Weijenborg zijn goede klassering vasthouden. Hij vocht rond plaats zes om de overwinning bij de junioren. Hiervoor kwam de 18-jarige Weijenborg net iets te kort. Maar met een tijd van 18:19 minuten op dit loodzware parcours kon hij toch tevreden zijn. Na afloop van zijn wedstrijd mocht Weijenborg zich melden op het podium. Hier nam hij de tweede plaats bij de junioren in ontvangst. De prijs werd uitgereikt door Miranda Boomstra. De veelvoudig nationaal kampioene op de steeplechase won afgelopen week de marathon van Amsterdam in een prachtig persoonlijk record.

Gerrit Dijkslag liep in Molenhoek de tien kilometer. Dijkslag zag de wedstrijd als voorbereidingswedstrijd, maar had er toch iets meer van verwacht. Door de modder en boomwortels kon Dijkslag geen moment in zijn ritme komen. In het tweede deel van de wedstrijd moest Dijkslag ook zijn concurrent bij de mannen 40 laten gaan, waardoor er niet meer inzat dan een vierde plaats. In totaal werd Dijkslag in een mooie en goed georganiseerde wedstrijd achttiende onder de ruim achthonderd atleten. Zijn eindtijd op de tien kilometer was 39:27 minuten.