AVA'70 drietal behaald derde plaats in Duitsland

Terwijl bij de liefhebbers de voetbalkoorts al aardig begint op te lopen, laat ook de buitentemperatuur zich niet onbetuigd.

Tijdens de start van de 12km in het Duitse Haldern is het al tegen de 24 graden en gedurende de wedstrijd "Rund ums Reeser Meer" zal het alleen maar warmer worden.
Deze wedstrijd heeft bijnamen als "de Hel van Haldern" en "lopen tot waar de beschaving ophoud". Toch waren de omstandigheden nog redelijk en stonden er tussen de ruim 200 deelnemers ook drie AVA'70 coryfeeën aan het vertrek. De eerste vier kilometer over het mooie parcours liepen Gerrit Dijkslag en Dano Harmsen gelijk op, waarna Dijkslag langzaam van zijn clubgenoot wegliep. Door van alle drankposten gebruik te maken en zelfs twee keer onder een sproeier door te lopen lukte het de atleten om redelijk koel te blijven, hoewel niet iedereen de eindstreep haalde. Gerrit Dijkslag lukte dit wel en dankzij een sterk tweede deel rukte hij op van de 12de naar de 7de plaats, bij de M40 betekende dit een mooie tweede plaats. Dano Harmsen kon het tempo ook redelijk vlak houden en enkele plaatsen goedmaken, Darmsen finishte op een fraaie tiende plaats, vierde in de goed bezette M30 klasse. Henk Mengers vond ook bij de Oosterburen een dame om te hazen, dankzij dit haaswerk werd deze snelle atlete tweede, terwijl Mengers zelf tevreden was met zijn zevende plaats bij de M50. Bij deze wedstrijd worden ook de tijden van de beste drie atleten per vereniging opgeteld, aangezien AVA'70 precies met drie man was vertegenwoordigd kwamen de Achterhoekers voor een eindklassering bij de teams in aanmerking. Dankzij het goede lopen van zowel Mengers, Harmsen als Dijkslag mochten ze zelfs het podium op, derde in 2:24:03uur. Op de vijf kilometer werd AVA'70 vertegenwoordigd door Geert Wevers, hoewel de tijd wat tegenviel gaf Wevers zelf aan fijner te hebben gelopen dan tijdens de Intratuinloop, een prachtige podium plek was het resultaat, tweede bij de M50.

Uitslagen 5km: 13 - Geert Wevers 20:09, 12km: 7 - Gerrit Dijkslag 44:54, 10 - Dano Harmsen 46:45, 38 - Henk Mengers 52:24.