Marco van Rijs loopt snelle tijd over de grens

In de Duitse stad Bocholt werd voor de 11e maal de Bocholter citylauf gehouden. Deze wedstrijd staat altijd garant voor duizenden hardlopers en toeschouwers. Namens Ava’70 nam Marco van Rijs deel aan deze spectaculaire hardloopwedstrijd. Hij deed dit op de vijf kilometer. Door de drukte was het bij de start dringen geblazen. Maar toen Van Rijs eenmaal zijn goede ritme had gevonden, liep hij als een trein. Na twee ronden door de binnenstad van Bocholt te hebben gelopen werd Van Rijs warm onthaald door de vele toeschouwers. Hij kwam over de eindstreep in een scherpe tijd van 22:13 minuten. Dit leverde hem een 89e plek op in een veld van 849 atleten. In zijn leeftijdcategorie werd Van Rijs knap 12e.