Wedstrijdverslagen Herfslopen Wehl, GOC circuit en Teutolauf.

AVA’70 atleten opnieuw succesvol in Wehl.

Tijdens de laatste Wim Lebbink herfstloop hebben de AVA’70 lopers weer voor mooie prestaties gezorgd. Zo was er een prachtige tweede plaats voor Dano Harmsen. Het nieuwe gezicht van de Aaltense atletiekvereniging liep sneller dan vorige week, Harmsen kwam over de finish na 18:03min. Ingrid van Zolingen ging net als vorige week met de overwinning aan de haal. Maar vandaag heeft ze ook haar andere doel bereikt. Dit doel was binnen de 21 minuten finishen. Van Zolingen kwam over de meet na 20:53min. Bij de tien kilometer voor dames was er ook een fantastische eerste plaats voor Sandra Brachten. Brachten beschikt de laatste weken over een prima vorm. Brachten won de tien kilometer in een tijd van 46:20min. Er was ook minder nieuws vanuit het AVA kamp. Op de tien kilometer moest Gerrit te Lindert de strijd staken wegens een opkomende blessure.

Uitslagen derde Wim Lebbink herfstloop Wehl:

5km mannen: Dano Harmsen: 18:03min. Geert Wevers: 18:48min. Marco van Rijs: 22:32min.

5km vrouwen:Ingrid van Zolingen 20:53min. Annie Beusink: 28:05min.

10km mannen: Henk Mengers: 41:38min. Gerrit te Lindert: (uitgevallen).

10km vrouwen: Sandra Brachten: 46:20min.

Verassende prestaties in de polder.

De eerste wedstrijd van de open Gelders / Overijsselse crosscompetitie (GOC competitie) vond plaats in het plaatsje Dronten. Deze competitie bestaande uit vijf wedstrijden worden naast Dronten ook in Apeldoorn, Kampen, Aalten en Heerde gehouden. In Aalten vindt dan tevens het Gelders Overijssels kampioenschap plaats. Loop je drie van deze wedstrijden dan word je opgenomen in het klassement. Iedereen wordt wel verplicht de laatste wedstrijd van de competitie te lopen.

De eerste lopers van AVA’70 stonden al vroeg aan de start. Dit waren de Junioren A/B. Kevin Kugathasan ging zeer snel van start. Maar vanwege het zware crossparcours kwam Kugathasan zichzelf halverwege flink tegen. Pas in de laatste kilometer werd Kugathasan achterhaald door Erwin Wamelink die iets minder hard van start ging. Wamelink kwam na 4100 meter over de finish in een tijd van 16:52min. Hij werd hiermee 4e van de junioren A. Kugathasan verloor veel tijd in zijn laatste ronde en finishte uiteindelijk in een tijd van 17:43min. Hij werd hiermee 7e bij de junioren B. Gerrit Heersink ging van start op de korte cross. En dit deed Heersink niet onverdienstelijk. Heersink won zijn wedstrijd bij de recreanten. Heersink voltooide zijn 3090 meter in een tijd van 12:35min. Er waren ook nog twee mooie uitslagen voor de broertjes Mark en Tim te Brake. Mark te Brake(junior C) liep lang op een podium plaats, maar kon dit helaas niet tot de finish vasthouden. Na 2600 meter stopte de klok voor Mark op 9:32min.Mark werd hiermee vierde. Tim te Brake (Junior D 2e jaars) werd vijfde op zijn 2000 meter. Hij kwam over de meet in een tijd van 8:15min. Het spektakel van de dag werd verzocht door Daan Houwers. Die op het gladste stuk van het parcours de brandnetels in dook. Gelukkig kon Houwers zijn weg zonder problemen vervolgen.

foto's Sien Meinen

Uitslagen eerste wedstrijd van de GOC competitie in Dronten.

Junioren D 1e jaars:2000m Teun Houwers: 10:14min. (15e)

Junioren D 2e jaars:2000m Tim te Brake: 8:15min. (5e)

Junioren C 2600m Mark te Brake: 9:32min (4e), Bram Tolkamp 10:13min(10e), Maarten Heersink 10:42min (16e), Daan Houwers: 11:16min (21e).

Junioren B 4100m Kevin Kugathasan: 17:43min (7e), Luuk te Brake 18:58min. (8e).

Junioren A 4100m Erwin Wamelink: 16:52min (4e)

Mannen recreanten korte cross 3090m: Gerrit Heersink 12:35min (1e)

Goede prestaties AVA’70 tijdens Teutolauf.

In het Duitse plaatsje Lengerich vindt jaarlijks de teutolauf plaats. Deze loop net over de Duitse grens wordt gezien als één van de zwaarste hardloopwedstrijden uit de regio. Drie atleten van AVA’70 stonden hier aan de start verdeeld over twee afstanden. Gerrit Dijkslag en Theo Stronks maakten hun opwachting op de korte afstand (12,3km). Het zwaarte punt van deze afstand lag tussen de 4,5 en de 6 km. Stronks doorstond alle hindernissen goed en kon zo mooi binnen het uur finishen. Zijn tijd was 59:00min. Dit leverde Stronks de 114e plaats op, onder de ruim 550 lopers. Dijkslag liep lang op een mooie tiende plek in zijn wedstrijd. Maar in de afdaling nam de atleet die al vier keer eerder deelnam aan deze wedstrijd niet te veel risico. Dijkslag kwam uiteindelijk als dertiende over de streep. Zijn tijd was 47:12min. Op de lange afstand (29,2km), verdedigde Henrie Drenthel de clubkleuren van de Aaltense atletiekvereniging. Drenthel liep in de eerste vier vlakke kilometers een stevig tempo. Hierdoor kreeg hij het op het zware gedeelte van het parcours af en toe erg lastig. Drenthel kwam na een kleine dertig kilometer over de finish in een eindtijd van 2:28:18uur. Deze tijd was goed voor de 235e plaats. In totaal stonden er op deze lange afstand een dikke 850 lopers aan de start.