Zaterdag 4 oktober jl. vonden op het complex van AVA`70 de jaarlijkse clubkampioenschappen plaats. Deelnemers namen het in een meerkamp tegen elkaar op en de onderlinge competitie wordt altijd gekenmerkt door de sportieve strijd, maar zeker ook door de gezellige sfeer op en rond de atletiekbaan. Toen voorzitter Dave Posthumus om even na 10.00 uur de clubkampioenschappen opende, was het al een drukte van belang op de accommodatie van AVA`70. Bijna 100 pupillen stonden klaar om te beginnen met de meerkamp en het publiek was in grote getale aanwezig om de prestaties van de jongste talenten van AVA`70 te aanschouwen. De kids werden onderverdeeld in diverse leeftijdscategorieën en kwamen in actie op zowel looponderdelen (sprint en lange afstand), als ook op de technische nummers (verspringen, bal stoten en Vortex, dat een variant op speerwerpen is). Het gros van de kinderen was goed bekend met de onderdelen die moesten worden afgewerkt en dit was duidelijk te zien. Er werden uitstekende prestaties geleverd en de jongste lichting AVA`70-leden beleefde zichtbaar ook erg veel plezier bij de verschillende onderdelen. Nadat iedereen de meerkamp had afgerond, vond de prijsuitreiking plaats. De winnaars en winnaressen per leeftijdsgroep ontvingen een fraaie hoofdprijs, terwijl  elke deelnemer een mooie medaille kreeg omgehangen. Daarnaast was er natuurlijk voor iedereen het welverdiende applaus van het publiek voor de geleverde prestatie.

De lunchpauze werd door de pupillen en hun fans gebruikt om na te genieten van de inspanning en een lekker broodje te eten of een glaasje fris te drinken. Op de baan maakten intussen de junioren en senioren zich gereed voor hun meerkamp. Hoewel er volop werd gelachen, was de spanning zeker ook van de gezichten te lezen. Er stonden natuurlijk de diverse titels op het spel en als je clubkampioen van AVA`70 wordt, stijgt je marktwaarde aanzienlijk en tel  je wel even mee….
De junioren trainen de technische nummers met regelmaat en komen ook uit in wedstrijden om hun kunnen te tonen. Bij de senioren komt dit veel minder voor, dus had zich ook maar een klein, doch select gezelschap aangemeld. Dat het gebrek aan oefening voor hilarische taferelen kan zorgen, bleek bij het kogelstoten, dat bij sommigen wel op een heel bijzondere wijze ten uitvoer werd gebracht. Het speerwerpen was zo mogelijk nog komischer, want sommige speren raakten volledig het spoor bijster en af en toe liep zelfs “de opmeter” gevaar voor eigen leven. Natuurlijk werden er ook geweldige prestaties geleverd en bleek eens temeer, dat AVA`70 bulkt van het talent.

Aan het slot van de dag, werden de prestaties beoordeeld met punten en de winnaars en winnaressen op het podium geroepen, terwijl de overige deelnemers een mooie medaille ontvingen voor de geleverde prestatie.

De clubkampioenschappen 2014 leverden prachtige titels op en naast de sportieve strijd, was er zeker ook tijd voor de nodige gezelligheid!

Clubkampioenen AVA`70 2014:

Mini pupillen jongens: Bas Jansen