Bram Berkelder komt door de mist aangelopen .

Verslag van Sien Meinen

Vanmorgen werd het startschot gegeven van de Jutbergcross waar een aantal AVA jeugdleden en begeleiders aan mee hebben gedaan.

Het parcours slingerde door het Nationale park de Veluwezoom. Een prachtig gebied al hebben de meesten van ons daar onderweg niet echt van kunnen genieten. Het glooiende parcours met gemene kuitenbijters, extra zwaar door de modder, gladde blubber, los zand, sneeuw en ijs en boomstammen over het pad  zorgden er voor dat de lopers weinig belangstelling hadden voor de natuur rondom. Bovendien zat menig loper onderweg behoorlijk stuk.

Kortom een cross die het predikaat "cross"met verve verdient.
De AVA leden echter schrikken nergens voor terug en toonden maar weer eens aan echte bikkels te zijn.

De jongste jeugd liep 1,5 km. Iedereen zette zijn/haar beste beentje voor en er werden dan ook weer prima resultaten behaald.

De ouderen konden kiezen uit 3, 6 of 9 km.

De start werd enkele malen uitgesteld maar uiteindelijk konden ook deze leden, nog voordat het donker werd,  aan hun wedstrijd beginnen.

Ook deze lopers hadden het niet gemakkelijk, Sander ging zelfs nog onderuit in het mulle zand, maar iedereen haalde de finish.

Achteras bleken Katja, Erwin en Sien op hetzelfde punt er compleet doorheen te zitten. Gelukkig bleek dat dit net voor de laatste klim was, waarna een lange afdaling volgde en er nog weer een beetje snelheid gemaakt kon worden richting finish.

Een aantal AVA leden vielen in de prijzen en mochten het podium beklimmen om hun prijs in ontvangst te nemen.

Foto's : Sien Meinen en Patrick Weijers

Jutbergcross-2013