Vanochtend stonden drie AVA’70 leden aan de start van de Dinkelloop in Losser.
Hier was een prachtige ronde van 2,5km door het natuurgebied De Zandbergen uitgezet.
Een gevarieerd rondje met veel draaien en keren en met de nodige hoogteverschilletjes.
De grote zandvlakte waar het natuurgebied zijn naam aan te danken heeft lag er bevroren bij, waardoor dit het lastigste deel van de wedstrijd was, want goed uitkijken om de enkels niet te verzwikken over de vele hobbels en bobbels.
Jan Wevers en Gerrit Dijkslag moesten deze ronde vier keer afleggen en liepen derhalve de 10km. Vooraf wisten beiden niet wat ze van deze wedstrijd moesten verwachten, Wevers had in twee maanden geen wedstrijd meer gelopen en Dijkslag had bij zijn laatste wedstrijd de finish niet eens bereikt.

Mede daardoor, maar ook door het pittige parcours hadden beiden het gevoel de eerste twee ronden niet te hard van start te moeten gaan, ook bleven ze bij elkaar in de buurt lopen. In de derde ronde sloeg Dijkslag een klein gaatje en hij kon dit tot het einde volhouden, de laatste ronde was de snelste, maar Wevers bleef in zijn kielzog.

Henk Mengers koos voor de 7,5km en liep een uitstekende wedstrijd. Mengers, de laatste tijd meer trainer dan loper, liep zijn derde wedstrijd na zijn operatie eind vorig jaar.

Mengers, die de kunde van het hardlopen met ziel en zaligheid aan zijn atleten overdraagt, bracht de theorie goed in praktijk door een verstandige wedstrijd te lopen en zelfs als tweede over de finish te komen!

Zo konden alle drie de AVA’70 atleten hun zelfvertrouwen opkrikken en terugkijken op een prachtige wedstrijd in een door de zon beschenen licht besneeuwd landschap.

Uitslagen 7,5 km: 2 – Henk Mengers 35:24 min

10km: 8 – Gerrit Dijkslag 40:40 min, 9 – Jan Wevers 40:47 min