Door Frank Roos

Op 31 december 2012 sloten Stan Prinsen en Mark te Brake het jaar af met de deelname aan de traditionele Sylvestercross in Soest. De wedstrijd staat bekend om de zware loopstukken door het mulle zand en het ijzersterke deelnemersveld.

Stan startte bij de jongens, junioren C en de jonge Varssevelder liep een goede wedstrijd. Prinsen kwam uiteindelijk als 28e over de finish in een tijd van 8,06 minuten. Omdat hij nog een 1e jaars C-junior is, mag Stan ook volgend jaar nog in deze categorie starten.

Mark te Brake nam als 1e jaars junior A deel aan de cross over een afstand van iets meer dan 6000 meter. Te Brake kende en wat teleurstellend verloop van het N.K. en wilde tijdens de Sylvesterloop wat recht zetten. Na een sterke start kwam Mark op een 25e positie door na de eerste van in totaal 3 ronden. In het vervolg zette onze clubgenoot goed door en wist verschillende tegenstanders in te halen. Na een uitstekende slotronde finishte te Brake als 12e in een tijd van 22,42 minuten en dat is gezien het zware parcours een hele goede prestatie. Mark was erg blij met het verloop van de wedstrijd, waarin hij aantoonde zich te kunnen meten met de top van Nederland in zijn leeftijdscategorie.

Zowel Mark te Brake, als ook Stan Prinsen kan terug kijken op een mooie afsluiting van 2012 en beide jeugdige AVA`70-talenten kijken dan ook al uit naar de wedstrijden van 2013!