Watermolenloop Haaksbergen

Gerrit Dijkslag wint in Haaksbergen.

Ruim 300 deelnemers namen deel aan de jaarlijkse watermolenloop in Haaksbergen. Drie van deze deelnemers vertegenwoordigden de kleuren van AVA’70.

Op de tien kilometer stonden Gerrit Dijkslag en Rob Berkelder aan de start. Voor beide mannen was het de eerste wedstrijd van het seizoen. Door de smeltende sneeuw op de zandpaden was een gedeelte van het parcours moeilijk te belopen, hierdoor bleven hele snelle tijden uit. Gerrit Dijkslag liep direct vanaf de start aan de leiding. Aan het begin van zijn wedstrijd liep hij nog tussen een aantal lopers van de 5,2 kilometer, maar het grootste deel van de wedstrijd liep hij helemaal alleen. Dijkslag liep een heel constante wedstrijd en kwam in een tijd van 38:06 minuten als winnaar over de streep. Op gepaste afstand kwam Rob Berkelder(41:45min) als tweede over de finish. Berdelder is net al Dijkslag lid van atletiekvereniging Ava’70. Ook Berkelder liep een mooi vlak schema en was tevreden over zijn goede resultaat. Berkelder die in het vorige jaar erg veel progressie boekte lijkt deze goede lijn door te hebben getrokken.

Arjan Weijenborg viel op de 5,2 kilometer net buiten de prijzen. Het 17-jarige talent van Ava’70 liep in zijn eerste wedstrijd van het seizoen een tijd van 19:41 minuten. Dit leverde Weijenborg een verdienstelijke vierde plaats op.