Gerrit Dijkslag was vanmorgen in een vrolijke bui

Soms ligt er een pak sneeuw of is het ijzig koud als de 1e winterbosloop wordt georganiseerd. Wie herinnerd zich niet de foto's van de caravan en de witte opwarm-tent bij de start. Dit jaar begon het echter heel anders, niet dat de startijden nu een stuk later waren, nee prompt om 9:00 werden de eerste jeugdleden weggeschoten voor hun wedstrijd over 1 km maar nu voelde het bijna lente zacht aan met 7grd. Ook het parcours wat enkele stevige heuveltjes kent lag en mooi bij.
Ava70 was tijdens deze 1e winter bosloop niet in grote getale afgereisd maar toch waren enkele vroege vogels voor de lens van de Kiekjesdief voorbij gelopen. Martijn Groot Wassink startte op de 10km en kwam na 4 ronden als 2e in 37:24 langs de caravan van de organisatie SOB die de zaakjes weer keurig in orde hadden. De uitslagen stonden vandaag al vlot op de geheel vernieuwde website.

Terug naar de course komen we onze no nonsens Erwin Wamelink tegen in de uitslagen 40:50min en deze keer had hij geheel nuchter de wedstrijd uitgelopen achteraf leek het wel heel veel op een trail melde hij nog :) Gerritjan Jansen had er ook zin aan vanmorgen, na 4x de steile heuvel op gerend te zijn kwam hij verzuurd maar blij met zijn tijd van 42:28 de finish over. Bij de dames liep Lisa te Molder menig grote kerel het bos uit. Ze is weer helemaal terug en bewijst dit door bijna alle regionale wedstrijden op haar naam te zetten Ook vandaag veroverde ze de 1e plaats met ruim een minuut voorsprong op nummer 2 in 42:04. Ingrid van Zolingen gebruikte Beek als voorbereiding voor haar Marathon debuut in Rotterdam dit jaar in april.
ze wilde de benen sterker maken door op de steile helling extra gas bij te geven, moe gestreden pakte ze de 4e plaats met haar tijd 49:23min.  Op de 5km stonden 3 kanonnen van Ava70 aan de start, Gerrit Dijkslag, Roel Schreurs en onze tuinman Luuk te Brake die we na de Boekelder cross 2013 niet meer gezien hadden. Direct na het startschot ging de strijd los, de eerste scherpe bocht kort na de start konden ze nog net houden. dit beloofde een mooie strijd onder de lopers. Roel Schreurs die deze week al menig uurtje in de sportzaal was met Athletics Movement kwam voor Ava als 4e binnen in 18:56 Kort gevolgd door Gerrit Dijkslag die met 19:20de 1e plaats veroverde in het veteranen 1 klassement. Lang hoefde de jury niet te wachten in het Beekse bos Luuk te Brake was namelijk al in aantocht. volkomen fris als of hij nog even sneeuwklokjes was wezen plukken in het bos kwam hij in 20:20 als 7e binnen. Dit beloofd nog wat voor volgende week bij de mannen. Leonie Rijks die knap 17e werd voor Linda de Vries ( 35e) en Bianca Eekelder (43e) was het weer haar eerste wedstrijd na blessure leed. Volgende week zijn er weer nieuwe kansen om de tijden aan te scherpen.

website organisatie