Gert-Jan Wassink met nr:2 was na afloop blij met zijn 2e plaats

Een deelnemersveld van ruim 1000 atleten en atletes, uitstekende weersomstandigheden en duizenden toeschouwers langs het parcours. Ideale omstandigheden voor een schitterend hardloopevenement, waar ook tientallen AVA`70-leden in actie kwamen en zich als een vis in het water voelden in deze ambiance.

Om 17.15 uur klonk het startschot voor de kidsrun over 1000 meter en de jeugdige talenten gingen er direct al kiezelhard vandaar. AVA`70-pupil Bram Berkelder hield zich in dit geweld uitstekend staande en beëindigde zijn spannende race als derde met een tijd van 3,50 minuten. Bij de meisjes waren de resultaten zo mogelijk nog beter, want na afloop van de wedstrijd stonden er maar liefst 2 talenten van de geel-blauwen op het podium. Met een uitstekende tijd van 4,07 minuten werd Noa Luimes heel knap 1e, terwijl het zilver was voor Marit Kleinbussink. De kwaliteit van het deelnemersveld bij de wedstrijd over 2 kilometer was bijzonder hoog. Linde Klein Nibbelink toont de hele zomer al aan, dat ze uitstekend op dreef is en ook tijdens de KrampRun liet ze dit zien. Een prachtige 2e plek sleepte ze dit keer uit het vuur en had daarmee dezelfde tijd als de nummer 3. Bij de jongens kwam de uit Varsseveld afkomstige Stan Prinsen, lid van AVA`70, net te kort voor een podiumplek, maar een uitstekende 4e tijd is een prima resultaat in de sterk bezette race.

Om 17.45 uur klonk het startschot voor Recreanten- en de Businessrun, waar maar liefst een kleine 800 atleten en atletes aan het vertrek verschenen. Het parcours kende een lengte van 2,5 kilometer en moest twee keer worden afgelegd. Absoluut hoogtepunt voor de deelnemers waren ongetwijfeld de doorkomsten door het centrum van Varsseveld, dat was omgetoverd in een prachtige, sfeervolle arena, waar het publiek rijendik stond om de lopers en loopsters aan te moedigen. Daarnaast waren de passages door de hallen van Svedex en Kramp uiteraard een bijzondere ervaring.

Vanaf het begin ging het gelijk al volle bak en AVA`70-atleet Björn Demkes legde gelijk de zweep erover en probeerde een gaatje te slaan met de concurrentie. Als eerste kwam hij door, maar moest voor het hoge tempo in de tweede ronde de tol betalen. De atleet kwam in het rood te lopen en moest alle zeilen bijzetten om een podium te behalen. Demkes knokte zich naar een fraaie derde plek, maar moest hier wel heel erg diep voor gaan.

Bij de Dames was Katja Demkes superieur. Vanaf het startsignaal ging de AVA`70-atlete snel van start en liet direct zien dat ze de allersterkste was in het grote deelnemersveld. De voorsprong op de nummer twee in de wedstrijd was na 1 ronde al groot en groeide in de tweede helft van de race naar een minuut. Demkes pakte een schitterende overwinning in Varsseveld en de beker en de bloemen waren dan ook meer dan verdiend.

Maar daarmee was de koek nog niet op in huize Demkes, want Björn en Katja maakten tevens deel uit van het Businessteam van Kwerreveld Dakbedekking en dit kwartet lopers en loopsters eiste de tweede plek op. Een derde plek bij de BusinessRun was er voor het team wan Svedex, waar de AVA`70-leden Erwin Wamelink en Ingrid van Zolingen voor uit kwamen en dus ook op het podium mochten staan.

Hierna maakte het publiek zich op voor de TopRun bij de Dames en Heren. Aan de start een ijzersterk deelnemersveld met atleten en atletes die door de organisatie voor deze wedstrijd waren uitgenodigd. Onder de atleten een tweetal lopers van AVA`70, te weten Mark te Brake en Bram Tolkamp. Natuurlijk was ook medeorganisator en gastlid van AVA, Gert-Jan Wassink van de partij en hij was gefocust op een topnotering in zijn eigen Varsseveld. Wassink liep continu in de voorste linie en een bloedstollende finale leverde hem uiteindelijk een schitterende tweede plek op en hij werd bij zijn ijzersterke optreden ovationeel aangemoedigd door het talrijke publiek. De beide AVA`70-junioren liepen een prima race in hun eigen tempo en toonden aan over heel veel kwaliteit te beschikken. Te Brake, die onlangs nog zegevierde in de Twee Bruggenloop klokte een eindtijd van 16,17 minuten, terwijl Bram Tolkamp knap debuteerde met 17,30 minuten.

Als medeorganisator van de KrampRun kan AVA`70 trots terugkijken op een schitterend sportevenement, uitstekende prestaties van de eigen atleten en atletes en een geweldige inzet van de vrijwilligers, die hun diensten voor, tijdens en na het evenement aanboden!

Uitslagen en Foto's