Jos, Annemarie en Paula.

Op 'zijn' parcours vond van 1 tot en met 31 januari de TommyBeus Memorialloop plaats. Het werd extra bijzonder, omdat Tom tot groot verdriet van allen tijdens het evenement kwam te overlijden. Dit gaf de run nog meer lading. Volop emoties dus, maar ook sterke looptijden, een lach en een traan, samen sportief bezig zijn. Precies zoals Tom geregisseerd had……..

Het is zeker niet het allermooiste rondje van 5 kilometer dat je rondom Bredevoort kunt hardlopen, dus daarin had de organisator best wel een beetje beter zijn best kunnen doen. Maar het parcours vraagt wel veel van de atleten, want de lange rechte stukken en de wind als spelbreker zorgde altijd voor de strijd tegen de elementen en dat wilde Tom graag zien.

Vanaf 1 januari druppelden de eerste hardlooptijden al binnen en dit bleef gestaag zo doorgaan. Zaterdag 20 januari was de absolute piek. Enkele dagen na zijn afscheidsdienst was er een gezamenlijk moment georganiseerd om de TommyBeus-run te gaan lopen. Verschillende trainingsgroepen van AVA`70 en de hardloopclub Jens van Tom zijn vader Jos en moeder Sjan verzamelden zich bij het startpunt. Het was een warm en emotioneel moment voor de sportievelingen.

In totaal kwamen er in de maand januari 99 atleten in actie en ieder zal daarbij zijn eigen gedachten aan Tom hebben gehad en dit zal bij de één remmend hebben gewerkt op de snelheid en bij de ander juist inspirerend.

Er waren ook nog prijzen beschikbaar gesteld voor de snelste lopers, want Tom vond dat dit bij een dergelijke run hoort en dus zijn de prijzen uitgereikt aan de winnaars.

Heren:

1.Vasco Bosch

2.Roel Rusink

3.Emiel Stemerdink

Dames:

1.Saskia Weinans

2.Annemarie Arentsen

3.Lynn Rusink

Jos van Beusekom en Paula Verwaaijen waren op dinsdagavond 6 februari aanwezig in het clubhuis om Annemarie Arentsen, voorafgaand aan haar training, een beker te overhandigen. Vader Jos maakte van de gelegenheid gebruik om AVA`70 te bedanken voor de warme ontvangst en de rol die de club heeft gespeeld in het leven van Tom.

Tijdens de run werd er ook nog geld ingezameld voor Oriolus-Achterhoek, een organisatie die bijeenkomsten organiseert voor jong-volwassenen met kanker. Tom was initiatiefnemer om in onze regio ook een groep te formeren en dit is uiteindelijk ook tot stand gekomen.

Tenslotte werd er nog een trofee uitgereikt, namelijk voor de allermooiste foto die er voor, tijdens of na de TommyBeus-run werd gemaakt. Het zal weinigen verbazen dat deze terecht kwam bij niemand minder dan Theo Stronks. De oer-Feyenoorder had zich voor de eerste en gelijk ook laatste keer in zijn leven gehuld in een AJAX-shirt, de club van Tom. Uiteraard was paparazzi Ingrid van Zolingen er als de kippen bij om dit unieke moment op de gevoelige plaat vast te leggen. Wat zal Tom om deze actie gelachen hebben.