Ondanks het slechte weer toch blije gezichten :)

Zaterdag vond bij `t Romienendal de finale plaats van de Boekeldercrosscompetitie 2023. De deelnemers streden tegen de klok, elkaar, maar zeker ook tegen de elementen. Zon, regen en wind wisselden elkaar af, vooral veel modder bleek een zekerheidje.

Om 13.00 uur ging de eindstrijd van start met de jeugdloop voor de allerjongste talenten en het was niemand minder dan Sinterklaas zelf, die het startsignaal gaf.

Op de 1000 meter ging Dirk te Brake met de titel aan de haal door alle 4 afleveringen te winnen. Teammaatje Milan te Brake werd fraai tweede. Bij de meisjes was Lena ter Haar veruit de snelste en klokte ook dit keer weer een razendknappe tijd.

Met een prachtige winst in de laatste etappe werd Lars Meinen op de 2 kilometer de ijzersterke eindwinnaar. Age Eindhoven werd 3e na een schitterende strijd. Fiep Meinen viel bij de meisjes in de prijzen en mocht trots het podium beklimmen.

De deelnemers aan de 5-kilometerwedstrijd streden op een selectief en loodzwaar parcours om de prijzen en de eer. Stan Prinsen was in deze laatste omloop van 2023 veruit de beste  en dat leverde hem de eindoverwinning op. Een solide lopende Tom Wevers scoorde een 3e positie in de rangschikking. Bij de Dames viel het optreden van het jonge AVA`70-talent Lobke Hendriksen op, die wekelijks flinke progressie boekte en zo een hele knappe podiumplek veroverde.

Een gymnast, die het klassement bij de 10 kilometer wint… het gebeurde dit keer. Joran Luiten bleek na 4 etappes de snelste en bleef Koen Hoornenborg een kleine minuut voor. De jonge Lynn Rusink was bij de Dames veruit de snelste en won alle 4 de afzonderlijke wedstrijden. Een podiumplek was er ook voor Gerdy Hoornenborg, die op het spekgladde parcours een prima tijd liet noteren.

Bekers, medailles, geldprijzen en voor alle deelnemers, die minimaal 3 keer in actie kwamen bij de Boekeldercrosscompetitie, een fraaie handdoek van hoofdsponsor Boekelder Betonboren. Het zorgde voor veel lachende  en tevreden gezichten. De organisatie toonde zich na afloop uiteraard zeer tevreden over het verloop van het evenement, dat wekelijks honderden deelnemers trok. Het succesvolle verloop van de Boekeldercrosscompetitie is mede te danken aan de inzet van vele tientallen vrijwilligers, die er samen voor zorgden dat alles op rolletjes liep.

De Boekeldercrosscompetitie zal zeker in 2024 ook weer op de wedstrijdkalender van AVA`70 gezet worden!

Foto Rob Jansen: 1KM+2KM en 5KM+10KM

Uitslagen week 4