Woensdag vond in Neede de 5e editie plaats van de Kooweide Run. De organisatie van deze doordeweekse wedstrijd is in handen van de plaatselijke schaatsvereniging, die een prachtig parcours had uitgezet van exact 3 kilometer in het buitengebied van Neede. Na de start werd er eerst een lus gemaakt rond de zwemvijver `t Vleer, waarna het over de harde weg in de richting ging van de zorgboerderij. Via een zandpad kwam men vervolgens bij het bomenpark dat doorkruist werd en volgde er nog een laatste stukje in de richting van de finish. De deelnemers konden kiezen uit twee afstanden, namelijk 6 of 9 kilometer en moesten het rondje dus respectievelijk 2 of 3 keer afleggen.

Onder het deelnemersveld ook enkele AVA`70-leden, waaronder Roel Schreurs en Leonie Rijks.
Gelijk na het startsignaal koos Roel een positie aan kop en kreeg daarbij gezelschap van Paul Wegdam. Gezamenlijk liep het duo weg bij de concurrentie. Het tweetal bouwde een mooie voorsprong op en gaven elkaar niets toe. Uiteindelijk bleek Schreurs over de langste adem te beschikken en pakte op fraaie wijze de zege in een tijd van 23:30 minuten. Een mooie Overwinning van de junior van AVA`70, die met het nodige vertrouwen zaterdag zal starten bij de KrampRun. Ook Leonie Rijks liep een verdienstelijke wedstrijd en finishte in een tijd van 34, 03 minuten in een groepje van 3 dames, die opvallend genoeg allemaal dezelfde tijd noteerden!