Zaterdag vond de 2e wedstrijd van de Boekelder Crosscompetitie plaats en het was er werkelijk ééntje om in te lijsten. De weersomstandigheden waren voortreffelijk, met een fijn zonnetje en prima temperaturen. En hoewel het regende van begin tot het einde, zorgde dit alleen vrijwel alleen voor lachende gezichten. Er werd namelijk enorm goed en vooral hard gelopen, dus het regende werkelijk persoonlijke records en verbeteringen van tijden in vergelijking met vorige week. Een ander heugelijk feit was de deelname, want er verschenen immers meer dan 300 (!) lopers en loopsters aan de start.
Bij de 1 kilometer jeugdloop was het een prachtige dubbel voor de thuisclub. Bij de meisjes ging de fanatieke Janneke Gelderblom met de overwinning aan de haal, terwijl bij de jongens Diederik Lensink voor de tweede keer op rij de aller-snelste van het veld bleek te zijn.
Bij de dubbele afstand konden de geelhemden zich niet mengen in de strijd om de podiumplekken, maar Twan Wagener en Linde Klein Nibbelink knokten zich naar de subtop.
Bij de 5 kilometer was het aan de start werkelijk dringen geblazen met een deelnemersveld van 130 lopers en loopsters. Bij de heren was het de 15-jarige clubgenoot Dani Kugathasan, die als eerste AVA-lid de finish bereikte en in het totaalklassement de 6e plek voor zich opeiste. Marieke Prinsen kwam ook uit op de 5 kilometerloop en klokte een lage 23`er. Na een korte periode van afwezigheid aan het wedstrijdfront zal ze daarmee zeker tevreden zijn.
Gerrit Dijkslag liep zijn 601e wedstrijd en die zal hem nog wel even heugen. De tweede plaats is natuurlijk een prima prestatie op zich, maar Dijkslag verloor de meeste tijd in het eerste gedeelte van de race, omdat hij te laat aan de start verscheen. Bij de Dames scoorde Heidi Jentink een tweede plek, terwijl Evelien Hillen de derde positie voor zich opeiste. Beide AVA-leden waren ruim een minuut sneller dan vorige week.
De atleten en atletes van de lange adem, mochten maar liefst 15 kilometer lang genieten van de prachtige omstandigheden en de fraaie natuur. Ingrid van Zolingen bleek in de juiste vorm te verkeren, want ondanks een struikelpartij was ze enkele minuten sneller dan tijdens de eerste wedstrijd en pakte een mooie eerste plaats. Bij de Heren was het AVA-lid Björn Demkes, die een hele goede prestatie leverde en zijn tijd van vorige week nog ruim wist te verbeteren en met een uitstekende 58,18 minuten de finishlijn passeerde.

Het is bijna niet voor te stellen, dat er volgende week nog sneller gelopen zal worden, maar als de omstandigheden zo goed blijven als de eerste twee wedstrijden van de Boekelder Crosscompetitie, dan is er nog van alles mogelijk!