Wim Brinkman in achtervolging op Geert Wevers.
Op het moment dat Nederland nog steeds veel weg had van een onoverdekte diepvrieskist, gingen Geert Wevers en Wim Brinkman op weg naar Dieren. De thermometer gaf een temperatuur aan van ver onder de 0 graden Celsius, maar dat weerhield onze clubgenoten er niet van, om deel te nemen aan de 36e editie van de Jutbergloop. De cross voerde de deelnemers en deelneemsters over een nieuw parcours door het lichtgolvende terrein van Nationaal park “de Veluwezoom.” De sportievelingen wachtte een pittige ronde met veel vals plat en gemene bultjes. Geert nam deel aan de wedstrijd over 6 kilometer en pakte een uitstekende 4e plek met een tijd van 25,13 minuten. Wim koos voor de 9 kilometerrace en liep eveneens een prima wedstrijd. Na 41,40 minuten bereikte Brinkman de finish en klasseerde zich daarmee als vijfde.
Brinkman en Wevers toonden met hun prestaties in Dieren aan, dat ze de vorstperiode goed hebben verteerd en de juiste vorm al vroeg in het jaar te pakken hebben!
Website Jutbergloop