AVA`70-JEUGD SUCCESVOL BIJ G.O.K.
Foto:Hennie Bottenberg

Zaterdag namen diverse jeugdleden deel aan de Gelders-Overijsselse cross Kampioenschappen, die plaats vond in Harderwijk.
Mark te Brake is al enige tijd uitstekend in vorm, maar kan dit tot zijn grote teleurstelling niet waarmaken bij de Nederlandse Kampioenschappen. Tijdens de Sylvestercross haalde hij sportieve revanche, door in een ijzersterk deelnemersveld een fraaie 11e plek op te eisen. Te Brake wist deze goede lijn door te trekken tijdens de Gelders-Overijsselse kampioenschappen. Bij de categorie Junioren B, liep Mark een goede wedstrijd en was oppermachtig. Met een voorsprong van maar liefst 32 seconden op de nummer 2, werd Te Brake Gelders crosskampioen en dat is natuurlijk een prachtige overwinning.
Bij de Junioren B verschenen Tim te Brake en Kylian Klein Hesselink aan de start en beide jeugdleden liepen een prima wedstrijd en eindigden in de middenmoot. Esther Boekelder liep mee bij de Pupillen A, 1e jaars en wist zich uitstekend staande te houden in de subtop en werd uiteindelijk 8e.
Aan het einde van de dag, verschenen ook nog Stan Prinsen en Ruben Boekelder aan de start. Beide junioren vochten onderling al menig robbertje uit en ook zaterdag was dit het geval. Ze liepen een hele goede wedstrijd en konden zich prima handhaven in hun leeftijdscategorie. Ruben was in Harderwijk net iets sterker en eiste een prachtige tweede plek op, terwijl ook Stan met een derde plaats op het podium stond.

De AVA`70-jeugdleden hebben zich in Harderwijk van hun beste kant laten zien en toonden aan, dat ze zich prima kunnen meten met hun leeftijdsgenoten.
Een compliment aan de jeugdtrainers is dan ook zeker op zijn plaats!
Cross Uitslagen