Foto Geert Wevers.

Op het vrij ongebruikelijke tijdstip van vrijdagavond 18.00 uur, vertrokken een handvol AVA-atleten naar het Duitse Stadlohn, vlakbij Winterswijk over de grens, om deel te nemen aan de plaatselijke Citylauf. Ter voorbereiding op de 5 maal 5-estafettewedstrijd in Doetinchem, die voor 14 mei a.s. op de kalender staat, kozen de geelhemden voor deelname aan de 5 kilometer. De Duitse Gründlichkeit bleek maar weer eens vol op te gaan, want het parcours bleek exact 2500 meter lang te zijn en moest dus 2 keer worden afgelegd. De ronde liep dwars door het centrum en kenmerkte zich door veel vals plat en scherpe bochten. Een snelle tijd leek bij voorbaat vrijwel onmogelijk.
Na een ontspannen warming- up liep het Hollandse gezelschap ineens niemand minder dan Haile himself tegen het lijf. Gelukkig had Geert zijn camera stand-by en onze supporters van de avond, vader en zoon Berkelder, schoten snel een paar hele fijne plaatjes.
Of het de aanwezigheid van Haile was, zal nooit helemaal duidelijk worden, maar het AVA-gezelschap denderde werkelijk als een trein door de straten van Stadlohn. De buffel van de Haart, Jan Wevers, passeerde als eerste de finishlijn in een razendsnelle tijd van 17.35 minuten. Daarna volgden Frank Roos (17.38 min.), Wim Brinkman (18.26 min.), Geert Wevers (19.32 min.), David Sonntag (20.06 min.) en Marco van Rijs (22.30 min.). Noemenswaardig is zeker nog, dat “de Beer van Brevoort” na een periode van 6 maanden zijn rentree maakte aan het wedstrijdfront en een prima tijd noteerde, die hem meer dan tevreden stemde.
En Haile…..? Die kwam na dik een half uur met zijn voetbalmaten juichend en zingend over de finish!

Citylauf Stadtlohn
Uitslagen