Drie overwinningen voor AVA'70 in Eibergen

Onder begeleiding van Langeafstandstrainer Gerard Demkes zijn negen AVA'70 leden afgelopen zaterdag naar Eibergen vertrokken, waar het parcours er op één glad stuk en één heel nat stuk, voor een cross redelijk goed bijlag. Na het startschot liepen er de eerste kilometer drie atleten op kop, de uiteindelijke nummer drie op de 10km en de clubgenoten Gerrit Dijkslag (ook 10km) en 15km loper Eric Demkes. Na een kilometer nam Demkes de kop over, toen Eric na 1,5km moeite had met het meest gladde stuk in het bos, nam Dijkslag de kop over, met Demkes in zijn spoor. Ondanks de harde wind in de tweede ronde kon Dijkslag het tempo gelijkmatig houden en in de laatste ronde iets van Demkes weg lopen, om zo onbedreigd de winst te pakken. Demkes liep ook in de derde ronde een bewonderenswaardig gelijkmatig tempo en pakte de tweede AVA'70 zege, met Henk Mengers op een prachtige derde plaats. Op de 10km was de tweede plaats voor Wim Brinkman, ondanks een kleine verloping in de eerste ronde. Gerrit Heersink kon de snel gestarte atleet voor hem net niet meer inhaalde en viel met zijn vierde plaats net buiten het podium. Ada te Voortwis wist wel het podium te bereiken. In haar eerste wedstrijd na langdurig blessureleed, wist ze bij de dames meteen de 10km te winnen. Doordat er rond Sportpark Bijenkamp hier en daar nog ijzige landweggetjes te vinden waren, had de organiseerden Voetbalvereniging FC Eibergen het parcours enigszins aangepast waardoor de afstanden iets korter waren.

Uitslagen Crossloop Eibergen:

9 km dames: 1 - Ada te Voortwis 43:07, heren: 1 - Gerrit Dijkslag 31:59, 2 - Wim Brinkman 35:16, 4 - Gerrit Heersink 36:47, Henrie Drenthel 40:12, 13,5km: 1 - Eric Demkes 47:58, 3 - Henk Mengers 56:16, Gerrit te Lindert 1:01:12, Henk Lammers 1:04:59