De feestdagen liggen achter ons en intussen zijn de trainingen hervat, de eerste wedstrijden weer geweest en dus ook de eerste prijzen al weer binnen. Op zaterdag 9 januari 2016 blijven de hardloopschoenen echter voor even in de kast, want dan gaat AVA`70 in de kern van Aalten wederom de kerstbomen inzamelen. Om 09.00 uur in de ochtend wordt een peloton van een kleine 40 junioren en senioren in het clubhuis onder het genot van een kop koffie geïnstrueerd en zal vervolgens op pad gaan om alle straten, pleinen en wegen, die gerekend worden tot de kern van Aalten, kerstboomvrij te maken.

Voor deze eerste activiteit van het jaar zijn we nog op zoek naar helpers, sjouwers en chauffeurs, liefst met aanhanger. Hoe meer hulp, des te sneller is de klus geklaard. De ervaring heeft de laatste jaren geleerd, dat we met een goede bezetting rond 12.00 uur klaar kunnen zijn, waarna de soep en broodjes in het clubhuis wachten.