Mark te Brake heeft een week voor Het ‘NK 10 km op de weg’ zijn topvorm gevonden. In de laatste wedstrijd van het Nationaal Crosscircuit werd hij knap zesde. “Dit lijkt er weer op. Het ging eindelijk weer eens echt goed”, zei Mark  na afloop van zijn race.

De Mastboscross in Breda is de laatste van vier wedstrijden van het Nationaal Crosscircuit. Voor Mark (Junior A) moest een cross over 8.000 meter afleggen.  De regen van de afgelopen weken heeft zijn sporen op het pacours nagelaten. Grote stroken met modder maakten de wedstrijd behoorlijk zwaar.

Mark miste in  de afgelopen periode nog wat wedstrijdritme, maar dit heeft hij nu duidelijk gevonden. Hij kon in Breda ook in de slotfase een hoog tempo blijven lopen, dit in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden. Mark liep een tijd van 26.30 minuten.

Door deze goede slotwedstrijd maakt Mark een flinke sprong in de stand van het Nationaal Crosscircuit. Hij staat op plek tien  in de eindrangschikking. Aankomende zondag loopt Mark in het Noord-Hollandse Schoorl. Hier wordt de ‘Groet uit Schoorl Run’ gehouden. Deze wedstrijd geldt ook als ‘NK 10 km op de weg’. Naast een goede klassering hoopt hij hier zijn persoonlijk record flink aan te scherpen.