Kraggenburg 14 december 2013.

Op het park Netl, van eigenaar  Bob Crebas  (hij verkocht Marktplaats in 2004 voor 22 miljoen euro en bouwde in de polder een mooi natuurpark met zoetwater zwembad)   In plaats van het gangbare vlakke crossparcours in het Emmeloords Bos kregen de lopers nu strand, een mulle zandheuvel, modder, klimmetjes en veel drassige grasstukken voor de kiezen.
De wedstrijd in Kraggenburg is onderdeel van de IJsseldelta Crosscompetitie en was met bijna 500 atleten goed bezet.
Aan de start verschenen Tim te Brake, Mees Prinsen, Eva Bruil, Stan Prinsen en Bjorn Rossel.
Bjorn en Mees liepen een mooie en sterke wedstrijd. Twee rondjes door het rulle zandstrand en  over smalle paadjes. Met een mooi 5e plek voor Bjorn en voor Mees een  goede 7e plaats. Eva Bruil liep een sterke race met  sterke concurrenten waaronder   twee NK kampioenes op de 600 meter en 1000meter indoor en ook  Jamijn Lau die twee weken geleden nog 2e werd op de NK cross.  Eva  had was last van ademhalings moeilijkheden en kon daardoor niet honderd procent door trekken, toch werd ze heel sterk vierde in het klassement.
Stan Prinsen had zich ingeschreven voor de 2500 meter junioren C, wat knie problemen zorgde de laatste tijd voor een halvering van zijn trainingsarbeid. Toch slaagde hij erin om een mooie constante race te lopen en kwam als vierde over de streep, en geen last van zijn knie en dat was misschien wel  het  belangrijkste voor Stan.
Als laatste AVA atleet ging Tim te Brake van start. Het losse rulle zand gaf weinig houvast maar Tim slaagde erin een strakke wedstrijd te lopen, hij was niet helemaal te vreden met zijn 7e plek  maar het gevoel was goed vertelde hij na afloop.

Fotoalbum Tim te Brake