Grote vraag vooraf was natuurlijk, hoe groot de deelname zou zijn aan de 3e wedstrijd van de Boekelder Crosscompetitie. De loop had dit weekend immers te maken met een flinke concurrentie van 2 andere topevenementen: de intocht van Sinterklaas in Aalten op zaterdag en de Zevenheuvelenloop in Nijmegen op zondag!
Het fantastische weer had deze editie toch weer ruim 260 deelnemers en deelneemsters gelokt naar de Ringkamp. Daarnaast was er ook grote publieke belangstelling, die veelal gewapend was met camera`s en filmapparatuur, om de sportieve prestaties op de gevoelige plaat vast te leggen.

Exact om 13.00 uur werden de jongens en meisjes weggeschoten voor de jeugdloop over 1 kilometer op het heuvelachtige parcours. Esther Boekelder was vooraf de grote favoriete en ze maakte dit helemaal waar. Als eerste kwam de AVA-loopster uit het bos en klokte een snelle tijd van 3,54 minuten. Clubgenoot Diederik Lensink won voor de derde keer op rij en had precies dezelfde tijd als Esther. De eindzege kan hem bijna niet meer ontgaan.
Bij de 2 klometerloop pakte Stan Prinsen een mooie 5e plek en was met een eindtijd van 7,09 minuten duidelijk sneller als tijdens zijn eerste deelname. Linde Klein Nibbelink was het snelste AVA-meisje op deze afstand en eindigde in de subtop.
Om half 2 gingen de deelnemers en deelneemsters van start voor de run over 5 kilometer en de lijst kende een bijzonder hoog gehalte aan AVA-leden. Bij de Dames werd het peloton geelhemden aangevoerd door Ingrid van Zolingen, die deze wedstrijd gebruikte als een soort opwarmertje voor de Zevenheuvelenloop, die een dag later werd afgewerkt. David Sonntag liet bij de Heren zijn tanden zien en bikkelde naar een mooie 5e plek in een tijd van 19,01 minuten.
AVA-lid Evelien Hillen finishte bij de 10 kilometer als eerste dame. Wekelijks boekt ze progressie en eindigde dit keer onder de grens van 50 minuten. Clubgenoot Gerrit Dijkslag kwam evenals vorige week als 2e over de meet in een tijd van 39,10 minuten.
Björn Demkes was de AVA-troef bij de Mannen in de wedstrijd over 15 kilometer. In een strak tempo finishte hij op een uitstekende derde plaats en was met een tijd van 58,13 minuten zelfs nog weer een fractie sneller als vorige week.

Volgende week vindt de 4e en laatste wedstrijd van de Boekelder Crosscompetitie plaats. De strijd bij de diverse afstanden is nog niet beslist en het beloofd dan ook nog een mooie en spannende strijd te worden. Daarnaast is het voor de lopers en loopsters de laatste mogelijkheid om een persoonlijk record te scoren!