Zondag stond clubgenoot Gerben Deunk eens niet aan de start van een hardloopwedstrijd, maar koos voor deelname aan een ander evenement, namelijk de triathlon van Doetinchem. Overigens is Deunk bepaald geen groentje op dit gebied, want hij heeft al een rijke staat van dienst in deze zware sportdiscipline. Om 10.45 uur doken de deelnemers aan de achtste gedeelte van de hele triathlon in het frisse water van recreatieplas “Stroombroek”, waaronder dus onze, in wetsuit gehulde, AVA`70-atleet. Gerben is een goede zwemmer en legde de 500 meter af in een tijd van 8,14 minuten. Daarna volgde het fietsonderdeel, waarbij de deelnemers o.a. de landelijk gelegen plaatsen als Wijnbergen, Vethuizen, Warm en Braamt aandeden. Deunk had voor de 20 kilometer op het winderige traject nog geen 36 minuten nodig. Het laatste onderdeel vond weer plaats bij Stroombroek, waar 2 keer om de plas moest worden hardgelopen.
Gerben Deunk finishte uiteindelijk in een tijd van 1 uur, 8 minuten en 41 seconden en pakte daarmee de 7e plek in zijn leeftijdscategorie. Hij was hiermee zeer tevreden. Aandachtig toeschouwer bij de wedstrijd was overigens de assistent-trainer van Gerben Deunk bij AVA`70, Marco van Rijs. De sympathieke Bredevoorter keek zich de ogen uit bij de wedstrijd, die naar zijn idee een nogal chaotisch verloop had. Maar daarnaast had hij ook grote bewondering voor de sportprestaties van de deelnemers in het algemeen en natuurlijk voor die van zijn pupil in het bijzonder!

Website Triatlon Stroombroek