Mission Olympic

Afgelopen vrijdag namen een aantal jeugdleden deel aan de finale van Mission Olympic, dat in Amsterdam werd afgewerkt. Het betreft een wedstrijd, waarbij middelbare scholen teams kunnen afvaardigen voor in totaal 20 verschillende sporten. Uiteraard kwamen de geelhemden uit op een atletiekonderdeel en wel een veldloop.
Mark te Brake en Kevin Kugathasan maakten deel uit van een team, waarvan elk teamlid 3100 meter moest lopen, verdeeld over 2 ronden. Het bleek een pittig parcours, waarvan een gedeelte over een paardenrenbaan voerde met vooral mul zand. Mark te brake won eerder de voorronde in Eibergen en de verwachtingen waren hooggespannen. De jonge atleet kwam echter niet in het goede ritme en kon het juiste tempo niet te pakken krijgen. Hij werd gedurende de wedstrijd ingehaald door jongens, die hij in goeden doen zeker achter zich laat. Uiteindelijk eindigde hij op een 15e plek, waarmee hij niet geheel tevreden was. Kevin liep zijn eigen race en liep ondanks het zware parcours een goede race.
Een drietal AVA-leden van klas 1, te weten Tim te Brake, Sam ter Haar en Teun Houwers, eindigden in hun klasse in de middenmoot.
Na afloop van de wedstrijden was er voor alle deelnemers en deelneemsters als toetje in het Olympisch Stadion een optreden van o.a. Ali B, Yes R, Darrel en Brace.
Al met al was het voor onze jonge clubgenoten een mooie en sportieve ervaring!

Ali B  en Yes R in actie
Mission Olympic Site