AVA`70-atleten actief bij de Keppelrun

Gerrit Dijkslag kon tijdens de 5km lange Keppelrun 3,5km lang de koplopers bijhouden, maar moest bij de tweede versnelling van de latere winnaar Frank Futselaar passen. Na het startschot in het zonovergoten Hoog-Keppel ontstond al snel een kopgroep van vijf jonge atleten die er rap vandoor gingen. Futselaar en Dijkslag volgden op enkele 10-tallen meters, net voor de eerste kilometer kon Futselaar als eerste het gat dichten, 500m later gevolgd door Dijkslag. Twee km lang kon Gerrit Dijkslag dromen van zijn tweede seizoensoverwinning, zeker toen de kopgroep flink werd uitgedund. Maar zijn veel jongere medekoplopers schudden hem na 3,5km ruw wakker, waardoor een, overigens fraaie, derde plaats zijn deel werd in 18:13min. Bij de 35+ was dit een eerste plaats. Leo Temming besloot op het laatste moment naar het bosrijke Hoog-Keppel af te reizen en was tevreden met zijn wedstrijd, bij de mannen 65plus was zijn eindtijd van 24:20 zelfs goed voor een tweede plaats. Tevreden was ook Annie Beusink. Beusink was voor de eerste keer op het mooie en afwisselende parcours te bewonderen en pakte uit met een verdiende plek in de middenmoot in 28:28min.

De 10km werd niet voor iedereen een even groot succes. Rob Berkelder kwam na 1km nog als tiende door, maar 3km verder sloegen de spieren in zijn benen al helemaal vast, waardoor de laatste 6km als uitlopen konden worden beschouwd. Ook Dirk-Jan Robbe had zich meer van deze wedstrijd voorgesteld. Volgens de "Bolle van Grolle" voelden zijn benen vanaf het begin al aan alsof er alleen maar pap in plaats van spieren inzaten. Verhuizing, ziekte en het aanstaande vaderschap zijn kennelijk toch niet de juiste ingrediënten voor een goed wedstrijdverloop. In tegenstelling tot de twee mannen liep de enige vrouw van AVA'70 op de 10km wel een uitstekende wedstrijd. Ingrid van Zolingen bewijst keer op keer een prima 10km loopster te zijn. Na snelle tijden eerder dit seizoen in Nijmegen en Aalten knalde ze er nu een 44.20min uit. Op het selectieve parcours een uitmuntende prestatie!

Bij de jeugd was er een fantastische overwinning voor Stan Prinsen op de 1km, met een ruime voorsprong op de overige deelnemers kwam Stan juichend over de eindstreep in 3:32min, een uitstekende tijd!

Foto,s
site organisatie