Onder prachtige weersomstandigheden, nam AVA-lid Henrie Drenthel deel aan de loopwedstrijd met de alleszeggende naam: Limburgs Zwaarste.
De ultraloper kende in de aanloop van het evenement wat lichamelijke ongemakken en koos derhalve voor de afstand van 60 kilometer. Toch altijd nog ruim anderhalf keer de marathonafstand en dat in een omgeving, die verre van vlak is. Om klokslag werden de 71 deelnemers weggeschoten en Drenthel had zich voorgenomen, om rustig van start te gaan en de wedstrijd vooral als een goede training te zien. Onderweg konden de atleten genieten van prachtige vergezichten, al zal menigeen daar weinig oog voor hebben gehad. Bij de verzorgingsposten kon Henri zijn energievoorraden weer ruimschoots aan vullen en kon het tempo lekker volhouden. Zelfs een gemiste wegbewijzering kon onze clubgenoot niet uit het ritme brengen en met name de stukken bergop in de slotfase van de wedstrijd vormden een hele goede training.
Drenthel had zijn verwachte eindtijd gesteld op 8 uur en eindigde daar met 7 uur, 32 minuten en 26 seconden heel ruim onder. Uiteraard was hij dan ook zeer tevreden met het resultaat van deze trainingsdag!