Mark te Brake vindt aansluiting bij regionale top

Harderwijk- Tijdens de tweede wedstrijd van de Gelders/Overijsselse crosscompetitie heeft Mark te Brake bewezen dat hij tot de regionale top behoort. De 15-jarige Te Brake moest het in Harderwijk opnemen tegen A en B junioren uit heel Oost Nederland. Na een hele snelle start liep Te Brake goed voorin mee. In de slotfase op het gedeeltelijke zware parcours kreeg het lid van Ava’70 het enigszins zwaar., maar zijn vijfde plaats bij de junioren B liegt er niet om.
Arjan Weijenborg (2e jaars A) moet het in tegenstelling tot Te Brake niet hebben van zijn start. In het laatste deel van de wedstrijd kwam de uit Lichtenvoorde afkomstige hardloper sterk opzetten, en kwam nog erg dicht bij zijn eerder genoemde clubgenoot. Weijenborg werd op zijn vier kilometer zesde bij de junioren A.

Gerrit Dijkslag ging van start op de lange cross (negen kilometer). Net als Weijenborg moest Dijkslag het ook hebben van het laatste gedeelte van de wedstrijd. Hij deelde zijn wedstrijd goed in, en werd knap vierde bij de mannen boven de veertig. Op de korte cross (drie kilometer) moest Erwin Wamelink het opnemen tegen een grote groep sterke deelnemers. Wamelink heeft de laatste maanden last van een lichte vorm crisis. Ook in Haderwijk liep hij naar eigen zeggen een ‘bar slechte’ wedstrijd. Hij werd achttiende.

Bij wedstrijden van deze crosscompetitie is de tijd niet van belang, het gaat om de klassering. Degene die na drie wedstrijden in zijn categorie de minste punten heeft behaald, wint de competitie. Mits je de laatste wedstrijd die in februari in Epe plaats gaat vinden gelopen hebt. De vierde wedstrijd van de competitie wordt gelopen in Aalten. Dit is tevens het Oost Nederlandse crosskampioenschap. De eerst volgende wedstrijd is op elf december in Wageningen