Jan-Willem Kobus loopt opnieuw naar eerste plaats

Ava’70 atleet Jan-Willem Kobus heeft voor de tweede week oprij een overwinning behaald op de duizend meter tijdens de 3dNb novembercross competitie. Kobus (04:20 min) was wel een aantal seconden langzamer dan afgelopen week. Net als tijdens de eerste wedstrijd werd Diederik Lensink tweede. Ook Lensink (04:30 min) moest een aantal tellen toegeven op zijn tijd van vorige week. Nummer drie werd met een tijd van 04:44 minuten Lenn Posthumus. Hij zorgde ervoor dat het gehele podium Ava’70 geel/blauw kleurde. Voor dat deze drie jongens de finishlijn passeerden, waren er al twee meisjes klaar met hun wedstrijd. Kyra Keurentjes verpulverde het parcoursrecord van de Duitse Louise Derksen (04:05 min). Keurentjes deed over haar duizend meter 03:57 minuten. Esther Boekelder was vorige week nog de snelste, maar kon Keurentjes niet bijbenen. Boekelder liep ook een mooie tijd van 04:16 minuten. Ook Janneke Gelderblom laat de laatste weken zien over veel talent te beschikken. Ava’70 atlete Gelderblom kwam binnen na 04:24 minuten.

Op de twee kilometer ontstond er bij de jongens een zeer spannend gevecht tussen drie atleten. Zowel Jonathan Kolks, Bram Tolkamp en David Spiro waren tot op de laatste meter kanshebber voor de overwinning. Uiteindelijk ging de uit Duitsland afkomstige Kolks met de overwinning aan de haal. Hij bracht een tijd van 07:09 minuten op de klokken. Bram Tolkamp kwam in de zelfde tijd over de streep. Ook vorige week liep Tolkamp al deze tijd. Toen was die tijd genoeg voor de overwinning. David Spiro werd vlak achter het eerder genoemde duo derde in een tijd van 07:10 minuten. Bij de dames was zoals al vaker in het verleden het complete podium gevuld met Duitse dames. Vanessa Derksen was de enige atlete die onder de acht minuten dook. Derksen liep een tijd van 07:59 minuten. Vorig jaar eindigde Vanessa Derksen als tweede in het eindklassement van de 3dNb crosscompetitie. Alleen landgenote Jasmin Nieland was vorig jaar haar meerdere. Nieland werd in deze wedstrijd winnares op de vijf kilometer. Achter Derksen werd Julia Manzke (08:04 min) tweede. Nummer drie werd Elena Neumann (08:07 min) uit Bocholt.