Glad parcours schrikt ava’70 atleten niet af.

start van de 5.2 km met nog net zichtbaar rechts Ava'70 lid Gerrit Dijkslag. (foto G.Willems)
Door een dun opgevroren sneeuwlaagje waren sommige stukken van het parcours van de Holterbergcross niet goed te belopen. Maar dit weerhield de organisatie van de wedstrijd er niet van de cross door te laten gaan. De Holterbergcross is de derde wedstrijd van het TIB Finishing crosscircuit (voorheen OAD crosscircuit).
Gerrit Dijkslag, twee weken geleden nog de snelste over tien kilometer in Haaksbergen stond in Holten aan de start van de 5,2 kilometer. Dijkslag was met een tijd van 19:10 minuten een fractie langzamer als vorig jaar, dit kwam mede door het op sommige stukken bijna niet te belopen parcours. Dano Harmsen net als Dijkslag lid van Ava’70 ging in de beginfase mee in het tempo van zijn teamgenoot. Dit tempo bleek toch iets te hoog gegrepen. Harmsen zocht zijn eigen ritme en kwam over de finish in een keurige tijd van 20:03 minuten.

Op de tien kilometer waren de verschillen tussen de drie ava’70 lopen erg klein. Wim Rensink die de laatste maanden over een goede vorm beschikt ging het snelste weg van het drietal. Uiteindelijk noteerde Rensink(43:42min) ook de snelste tijd. Jan Rademaker was lange tijd in de achtervolging op Rensink, maar werd in de slotfase toch nog achterhaald door Henrie Drenthel die een goed slot van zijn wedstrijd kende. Drenthel kwam over de finish in een tijd van 43:55 minuten, de eindtijd van Rademaker was 44:18 minuten.

De laatste wedstrijd van het TIB Finishing crosscircuit vindt op 27 februari plaats in Goor.