Ava’70 atleten presteren goed tijdens thuis wedstrijd.

De vierde wedstrijd van de Gelders/Overijsselse crosscompetitie en tevens het oost Nederlandse cross kampioenschap vond dit jaar plaats in de Ringkamp in Aalten.
Door het extreme winterweer van de laatste weken bleef het tot enkele dagen voor de wedstrijd spannend of de wedstrijd wel door zou gaan. Uiteindelijk heeft de organisatie een dapper besluit genomen om de wedstrijd door te laten gaan, achteraf bleek dit een zeer goede beslissing.
Met 39 atleten was organiserende vereniging Ava’70 redelijk goed vertegenwoordigd.

Bij de pupillen C was er een prachtige tweede plaats voor Esther Boekelder. Boekeler die de derde wedstrijd van deze competitie in Kampen nog won moest alleen haar meerderen erkennen in Sophie van der Berg uit Emmeloord. Ook voor Noah Woeltjes(pupillen A) was er een mooie podium plaats. Woeltjes werd in zijn leeftijdscategorie derde. Er waren ook twee derde plaatsen voor Tim te Brake(junior D) en voor Roel Schreurs(junior A). Schreurs toonde tijdens zijn zes kilometer veel karakter en ontdeed zich in de slotfase van zijn concurrenten. Met een snelle laatste kilometer liep Schreurs naar een verdiende bronzen medaille. Jan Rademaker zorgde voor de verassing van de dag. Na een uitstekende race liep de voorzitter van de Aaltense atletiekvereniging naar de overwinning. Met deze overwinning mag Rademaker zich een jaar lang Oost Nederlands kampioen noemen. Bij de dames greep Katja Demkes net naast de Oost Nederlandse titel. lang liep ze samen met haar concurrentes Jannemien Bosman en Giny Dunnewold maar moest in de slot kilometers Bosman toch laten gaan. Met een goede versnelling op het einde bleef Demkes Dunnewold nog wel voor. Voor Demkes is dit al de tweede keer deze week dat ze op het podium staat. Ook tijdens de Nieuwjaarscross in Eibergen pakte Demkes het zilver. De zevende en laatste medaille voor Ava’70 werd binnen gesleept door Wim Rensink. Rensink pakte op de 7,5 kilometer de bronzen medaille.