Zes overwinningen voor Ava’70

Het eindklassement van de 3dNb novembercross competitie heeft zes overwinningen voor een atleet van atletiekvereniging Ava’70 opgeleverd. Deze competitie is verspreid oer vier zaterdagen in november. Om in het eindklassement te worden opgenomen moet je drie van deze vier wedstrijden lopen. Ava’70 atleet Eric Demkes liet op de vijftien kilometer zien dat hij de beste was. Demkes (56:33) won de wedstrijd die onder zeer zware omstandigheden werd gelopen. Met deze overwinning sleepte Demkes ook het eindklassement binnen. Paul Meekes uit Groenlo werd met een tijd van 1:01:50 minuten tweede. Hiermee won Meekes wel de wedstrijd bij de mannen vijftig plus. Jan- Piet van Beek werd achter Meekes tweede in deze categorie. Van Beek bleef Meekes echter wel voor in het eindklassement. Bij de vrouwen ging de overwinning naar Ingrid van Zolingen. Van Zolingen (1:16:26min) bleef met deze tijd Sandra Brachten(1:21:34min) voor. Ook het eindklassement ging naar Van Zolingen. Van Zolingen was de enige vrouwelijke deelneemster die voorkomt in het eindklassement.

De tien kilometer werd een prooi voor Aaltenaar Hans Waalder. Waalder won de wedstrijd in een prima tijd van 37:50 minuten. Peter Bakker(38:26min) uit Bathmen werd tweede. De derde plaats ging naar vijftigplusser Wim Helmink uit Meddo. Helmink wed met een tijd van 38:55 minuten wel winnaar in zijn leeftijdscategorie. Waalder en Helmink wonnen ook het eindklassement van de competitie. Heidie Jentink werd namens Ava’70 winnares bij de vrouwen. Jentink(47:26min) moest in de laatste wedstrijd de 17-jarige Lisa te Molder(42:48min) uit Zieuwent nog wel voor zich dulden, maar aangezien Te Molder maar één maal heeft meegedaan kwam ze niet in aanmerking voor het eindklassement.  De snelste tijd van de dag werd neergezet door de 50-jarige Sylvie Klein Goldewijk uit Zieuwent. Met een tijd van 42:15 minuten

Nina-Sophie Giesing won met een prachtig parcoursrecord de vijf kilometer bij de vrouwen. Een tijd van 19:36 minuten leverde haar de dagwinst en tevens de overwinning in het eindklassement op. Katja Demkes(22:17min) werd achter Giesing en Saskia Weinans(19:51min) van het running team achterhoek knap derde. Met deze prestatie werd ze tweede in het eindklassement van de competitie. Het 16-jarige talent Nikie Lammers werd vierde in de daguitslag met een tijd van 24:23 minuten. Door deze goede tijd rukte Lammers op van de vierde naar de derde plaats in het eindklassement. Sien Meinen(26:50min) van Ava’70 werd afgetekend winnaar bij de vijftigplussers. Met vier overwinningen op rij was Meinen een klasse apart. Ibrahim Balde van LAZ Rhede won met 18:05 minuten de laatste wedstrijd van de crosscompetitie. Nummer twee was Phil Bielefeld(18:09min) de pas 16-jarige Bielefeld werd wel eindwinnaar van de competitie. Mark Schreurs uit Aalten werd derde in een tijd van 18:41 minuten. Hiermee bleef Schreurs zijn jongere broer Roel(18:55min) net voor. Roel kwam zwaar vermoeid als vijfde over de finish. In de zelfde tijd als Peter Weinans uit Gendringen. Paul Tebroke ging met de overwinning aan de haal bij de mannen vijftig plus. Tebroke(20:44min) moest in de laatste wedstrijd Wim Jentink(20:14min) van Ava’70 nog wel voor laten gaan. Maar dit had geen gevolgen voor het eindklassement. Op de één kilometer ging Ruben Boekelder voor het derde jaar achtereen met de overwinning naar huis. Boekelder(03:58min) won voor de twaalfde keer op rij, een geweldige prestatie. De organisatie mag terug kijken op een geslaagde competitie. Verspreid over vier weken stonden er ruim 350 atleten aan de start.