Arjan Weijenborg wint 17e Scharenborgcrossloop

Ava’70 atleet Arjan Weijenborg heeft de 17e editie van de Scharenborgcrossloop op zijn naam geschreven. De 17-jarige atleet uit Lichtenvoorde bleef op de 6100 meter Frank Futselaar(23:11min) uit Westervoort en Jan Strijker(23:19min) uit Dieren voor. Weijenborg kwam met een mooie eindtijd van 22:55 minuten over de finish. Dit is een hele knappe tijd aangezien deze wedstrijd wordt gehouden op het zware motorcross parcours van de schans bij Lichtenvoorde. Hidde Elferink net als Weijenborg lid van atletiekvereniging Ava’70 uit Aalten werd in een tijd van 24:57 minuten knap zesde. Frank Roos uit Aalten werd met een tijd van 26:15 minuten tiende. Achter Winnares Lisa te Molder(26:40min) uit Zieuwent won Ava’70 atlete Chantal Klein Gunnewiek uit Lichtenvoorde het zilver tijdens de 6,1 km wedstrijd voor de vrouwen. Katja Demkes die de dag hiervoor nog tweede werd tijdens de 5 km van de derde wedstrijd van de 3dNB novembercross competitie, liep in Lichtenvoorde naar een vierde plaats. Haar tijd was 29:43 minuten.