Mark te Brake loopt sterk tijdens Warandeloop.

Mark te Brake uit Aalten heeft een prima prestatie geleverd tijdens de 51e internationale Warandeloop in Tilburg. De 14-jarige Te Brake won twee weken geleden nog de tweede wedstrijd van de Gelders/Overijsselse crosscompetitie in Apeldoorn. Te Brake is naast Ava’70 ook nog lid is van het Running team achterhoek uit Gendringen. Dit is een initiatief om jonge talentvolle Achterhoekse looptalenten bij elkaar te brengen om samen te trainen. Ze worden op professionele wijze begeleid om zoveel mogelijk uit hun loopcarrière te halen.

Te Brake (Junior C) liep in Tilburg een sterke wedstrijd. Hij werd in zijn leeftijdscategorie 16e. Hij kwam na 2800 meter over de streep in een keurige tijd van 10:34 minuten. De senioren wedstrijd van de Warandeloop wordt gezien als één van de sterkst bezette crosswedstrijd van Europa.