Één-twee-drietje voor Ava’70 tijdens twee kilometer.

Tijdens de twee kilometer van de derde wedstrijd van de 3dNB novembercross competitie is het gehele jongens podium gevuld met atleten van Ava’70. De overwinning ging naar Kevin Kugathasan. Kugathasan nam vanaf de eerste meter de leiding en stond deze niet meer af. Zijn eindtijd was 07:11 minuten. Hiermee was hij een seconden sneller dan afgelopen week. De tweede plek ging naar David Sonntag. Sonntag kende een goed slot van zijn wedstrijd maar kwam met 07:17 minuten net te kort om Kugathasan nog te achterhalen. De pas 13-jarige Bram Tolkamp pakte met een tijd van 07:21 minuten de derde plaats. Tolkamp kent een fantastisch seizoen. Elke wedstrijd lijkt hij zich te verbeteren. Bij de meisjes was het podium een exacte kopie van vorige week. Jasmin Nieland won in een tijd van 07:53 minuten de wedstrijd. Dit is een evenaring van haar eigen parcoursrecord. Op gepaste afstand werd Vanessa Derksen (08:13min) tweede. Derde werd Elena Neumann in een tijd van 08:30 minuten. Neumann is net als de nummers één en twee lid van het Duitse LAZ Rhede.

Ruben Boekelder is sinds de start van de 3dNB crosscompetitie in 2008 nog ongeslagen. Vandaag won hij voor de zevende maal op rij de duizend meter in deze competitie. Boekelder liep op een indrukwekkende manier naar de overwinning. Boekelder zijn eindtijd is 03:58 minuten. Rutger Molenkamp (04:09min) werd tweede. Noah Dijkslag net als Boekelder lid van Ava’70 pakte met 04:16 minuten de derde plaats. Nienke Weijenberg uit Winterswijk won net als vorige week de één kilometer bij de meisjes. Met 04:11 minuten bleef ze Kyra Keurentjes (04:15min) van atletiekvereniging AV Argo uit Doetinchem voor. Ava’70 atlete Esther Boekelder werd met haar 04:20 minuten derde. Zaterdag 28 november vindt de vierde en laatste wedstrijd van de 3dNB novembercross competitie plaats.