Bijzondere prestatie voor Henrie Drenthel in Luxemburg.

In Luxemburg heeft Ava’70 atleet Henrie Drenthel mee gedaan aan de trial loop. Deze ultraloop over maar liefst vijftig kilometer trok dit jaar zo’n 350 deelnemers. De weersomstandigheden waren volgens Drenthel dramatisch. Het leek eigenlijk meer op schaatsen dan hardlopen. Al direct naar de start kregen de lopers een spekgladde afdaling voorgeschoteld, dit leverde een grote chaos met een aantal fikse valpartijen op. Ook Drenthel ging tijdens deze loodzware wedstrijd twee keer hard onderuit. Maar puur op karakter liep de langeafstandloper de wedstrijd uit. Moegestreden en lichtelijk teleurgesteld kwam Drenthel over de streep. zijn eindtijd was 5:32:24uur. Hiermee werd Drenthel vierde Nederlander. Dit was voor Drenthel een van de zwaarste wedstrijden ooit. Wel was het een hele unieke en indrukwekkende wedstrijd voor de Aaltenaar.

sfeerfoto uit de plaatselijke krant in Luxemburg.