Mark te Brake wint in Apeldoorn

Zes atleten van atletiekvereniging Ava’70 uit Aalten stonden zaterdag aan de start van de 2e wedstrijd van de Gelders/Overijsselse crosscompetitie (GOC competitie). Deze wedstrijd werd georganiseerd door atletiekvereniging AV’34 uit Apeldoorn. Al vroeg stonden drie A-Junioren aan de start voor hun 4000 meter. Één van hen was Arjan Weijenborg uit Lichtenvoorde. Weijenborg die bekent staat als een langzame starter, zat er dit keer meteen goed bij vanaf het begin. Weijenborg ziet de 4000 meter als een korte afstand, eigenlijk loopt hij liever wat langere afstanden Toch kwam hij knap als vijfde over de streep in een tijd van 15:09min. Ook Roel Schreurs liep een prima wedstrijd. Schreurs fungeerde aan het begin van de race nog als haas van Weijenborg maar moest deze halverwege laten gaan. Schreurs kwam binnen in een tijd van 16:23min. Erwin Wamelink die tijdens de eerste wedstrijd van de competitie nog een mooie vierde plek behaalde zakte vandaag volledig door het ijs. Na een week van griep wilde Wamelink het toch proberen. Zijn eindtijd was 18:48min. Hiermee werd Wamelink die zwaar teleurgesteld was laatste.

Het grote succes voor Ava’70 werd verzorgd door Mark te Brake. Te Brake die in de eerste wedstrijd van deze competitie al liet zien over een goede vorm te beschikken, bevestigde dat in Apeldoorn. Te Brake die wordt gezien als een groot talent won de wedstrijd over 2500m in een keurige tijd van 09:41min. Met deze tijd liet hij een groot en sterk deelnemersveld achter zich. Het jongere broertje van Mark, Tim liep ook een goede wedstrijd. Tim te Brake deed over zijn 2000 meter 9:21min. Deze tijd leverde Te brake een achtste plaats op. Ook was er nog een goede prestatie voor de jonge Noah Dijkslag. Dijkslag liep in Apeldoorn zijn eerste wedstrijd in de GOC competitie, en dit deed hij niet onverdienstelijk. Dijkslag werd knap zevende op zijn 1000 meter. Dit is een debuut om trots op te zijn.