Duits Geweld tijdens 1e wedstrijd 3DNB cross.

Tijdens de eerste wedstrijd van de 3DNB cross competitie hebben de Duitse Atletes hun eerste slag geslagen op de 2 kilometer. De gehele top zes bestaat uit dames van de atletiekvereniging LAZ Rhede uit Rhede. De overwinning ging naar Jasmin Nieland in een tijd net onder de acht minuten. Haar eindtijd was 07:58min. Tweede werd Vanessa Derksen in een tijd van 08:30min. En met een tijd van 08:37min werd Elena Neumann derde. Linde Lammers werd met een tijd van 09:19min zevende. Hiermee was de Winterswijkse Lammers de beste Nederlandse. Jolien Onnink was met haar 09:47min de snelste atlete van Ava’70. Ook bij de jongens ging de overwinning naar Duitland. In een snelle tijd van 07:00min won Andre Giesbers uit Isselburg de wedstrijd. Ava’70 atleet Kevin Kugathasan werd met 07:29min tweede, net voor David Sonntag die met een tijd van 07:30min derde werd.

Op de 1 kilometer was er succes voor Ruben Boekelder. Boekelder won vorig jaar het eindklassement al op de ze afstand. Ook dit jaar won Boekelder de eerste wedstrijd met een tijd van 03:53min. Rutger Molenkamp uit Silvolde werd met 04:02min tweede. De derde plaats werd opgeëist door Ava’70 atleet Jan Willem Kobus. Kobus kwam na 1000 meter over de streep in een tijd van 04:25min. Bij de meisjes was Nienke Weijenberg de sterkste. De jonge atlete van atletiekvereniging Archeus uit Winterswijk won in een tijd van 04:15min. Esther Boekelder kon de prestatie van haar broer net niet evenaren, maar toch werd Boekelder knap tweede in een tijd van 04:26min. Boekelders clubgenootje van Ava’70 Marit van Middelkoop pakte het brons in een tijd van 04:32min.