Gerrit Dijkslag valt in de prijzen tijdens Posbankloop.

In Velp werd voor de 15e maal de Atag Posbankloop georganiseerd. Tijdens deze jubileumeditie wist Gerrit Dijkslag een mooie derde plaats te bemachtigen bij de mannen 35 plus. Dijkslag liep onder goede weersomstandigheden zijn zes kilometer in 22:15min. De Posbankloop wordt gezien als één van de zwaarste wedstrijden van ons land. Halverwege de zes kilometer bevind zich de Emmapiramide. Dit is een beklimming van 500 meter. Diegene die het snelst de ‘muur van Aalbers’ zoals de Emmapiramide tijdens de loop genoemd word beklimt krijgt een mooie prijs van Juwelier Aalbers. Dijkslag won vorig jaar al een schitterend horloge omdat hij de snelste 35 plusser was, ook dit jaar was Dijkslag weer het snelste berg op. Onno Wessels, net als Dijkslag lid van AVA’70 liep een goede wedstrijd. Wessels, die vanwege zijn functie bij Atag vandaag in de kleding van de hoofdsponsor startte, liep een goede wedstrijd. Wessels was bijna een minuut sneller dan de vorige editie. Wessels werd achtste in zijn leeftijdscategorie in een tijd van 24:20min. Ook Erwin Wamelink liep een goede wedstrijd. Wamelink kwam moegestreden over de finish in een tijd van 24:51. Wamelink werd met deze tijd 5e bij de jongens 18-19 jaar. Benno Aversteeg liep sinds juni weer zijn eerste wedstrijd. Aversteeg ging zonder verwachting richting Velp. Zijn eindtijd was 28:23min. Ook Aversteeg keek tevreden terug op zijn resultaat. De vrouwelijke deelname van AVA’70 kwam van Sandra Brachten. Brachten liep een tijd van 30:04 min. Deze tijd leverde Brachten een twaalfde plaats op. De laatste deelnemer uit de stal van AVA’70 was Gerrit ter Haar. Ter Haar was erg tevreden met zijn tijd van 37:13min.

Ook op de vijftien kilometer stonden er drie AVA’70 leden aan de start. Paul Waalders liep op het zware parcours een prima Tijd. Waalders kwam over de streep in 1:02:38 uur. Rob Berkelder die de laatste tijd opvalt door zijn goede vorm liep zijn eerste vijftien kilometer van zijn leven. Berkelder, die zich voorbereid op de Montferlandrun voltooide zijn race in 1:07:07 uur. De jonge David Sonntag liep ook een sterke wedstrijd. Sonntag(junior C) kwam binnen in 1:16:08 uur.