Zowel in Groenlo als in Emmen werden er op hetzelfde parcours een hardloopwedstrijd en een wielerkoers georganiseerd.
In Groenlo was het tijdens "Dwars door Grolle" Marco Schenk van de Peddelaars die de beste uitslag bij het wielrennen reed, terwijl Geert Wevers en Björn Demkes van AVA'70 er een spannende onderlinge hardloopstrijd van maakten op de 5km, waarbij Demkes in de eerste ronde het initiatief nam. Terwijl Wevers zich in de volgende ronden sterker voelde worden, viel Demkes juist verder terug. In de laatste meters wist Geert Wevers er nog een eindsprint uit te persen waardoor de klok mooi binnen de 19:00min stil bleef staan, dertiende in 18:50min. Björn Demkes kwam binnen op de 18de plaats in 19:18min. Na twee maal een vierde plaats behaald te hebben in de afgelopen wedstrijden werd Katja Demkes ditmaal vijfde in 21:36min.

In Emmen stond de "Gouden Pijl" op het programma, waarbij bij de wielrenners Aaltenaar Robert Gesink fraai tweede werd achter Andy Schleck, maar voor mannen als Albert Timmer, Tourwinnaar Alberto Contador en Frank Schleck. Bij de junioren reed Ivo Stronks een sterke wedstrijd, helaas reed er al snel een groep van vier renners weg, waardoor een vijfde plek het hoogst haalbare was. Bij het hardlopen verdedigde Gerrit Dijkslag namens AVA'70 de Aaltense eer op de 6,3km. Halverwege zakte Dijkslag wat terug, waardoor er niet meer dan een 17de plaats inzat, eindtijd 23:05min te midden van ruim 170 deelnemers.