27e Keiloop Sc. Meddo (gem. Winterswijk)

Ava-lid Jan Wevers in actie   Foto: http://www.winterswijk.pro

Op 2e kerstdag werd in Meddo de 27e Keiloop georganiseerd door de plaatselijke voetbalvereniging. Was er een jaar geleden nog sprake van “winterse omstandigheden” tijdens de jaarlijkse Keiloop, dit jaar waren de weilanden groen en het parcour sneeuwvrij. Weinig wind, een beetje motregen en ongeveer 10 graden waren de weersomstandigheden waar de deelnemers het in 2011 mee moesten doen. Voor de deelnemende hardlopers eigenlijk prima omstandigheden om een goede tijd op de klok te zetten.
Bijna 350 deelnemers wisten de weg naar de voetbalvelden van Sc. Meddo te vinden om deel te nemen aan één van de vijf afstanden.
Op de 1 km kwamen 19 deelnemers aan de start in de leeftijd van 5 t/m 9 jaar. De winnaar was Paul Völker uit Vreden. Hij finishte in een tijd van 4 min. en 6 seconden. Fenna Kersten en Stijn Prinsen waren met 5 jaar de jongste deelnemertjes uit Meddo.
Voor de 3,2 km hadden zich 30 deelnemers aangemeld. Winnaar met een tijd van 13.02 min. was Pascal Kolkman uit Winterswijk. Linde Lammers finishte in een tijd van 13.25, en Marijke Esselink noteerde 13.29 min.
De derde afstand die werd gelopen ging over 5,5 km. Om 10.00 uur werden er 122 lopers weggeschoten om deze afstand te lopen. Winnaar werd in een tijd van 18.48 min. Arjan Weijenborg (D.A.V. Kronos) uit Enschede. De pas 14-jarige David Spiro (Archeus Winterswijk) noteerde een zeer goede tweede tijd van 19.32 min. Marcel Reusink uit Breedenboek werd derde in een tijd van 19.58 min.
Om 11.30 uur mochten er 135 deelnnemers voor de 10 km en 41 deelnemers voor de ½ marathon vertrekken. Na 35.17 min was Gerben Schreurs van Archeus uit Winterswijk al weer terug om de eerste plaats op te eisen. Broer Willem werd tweede in een tijd van 36.39. Jan Wevers uit Aalten (AVA) werd derde in een tijd van 37.58.
De halve marathon werd gewonnen door Lars Duistermaat van Archeus uit Winterswijk. Even leek het er op dat de tijd van Arnold Boschker uit Lichtenvoorde, gelopen in 1991 in gevaar kwam. Lars kwam uiteindelijk 1 min. en 8 seconden tekort om een nieuw parcourrecord te vestigen, hij finishte in 1:13:53 uur. Nummer twee op deze afstand werd Walle Assman uit Stuttgart in een tijd van 1:21:10. Nummer drie was Rudi Spekschoor uit Marienveld in een tijd van 1:22:11.

Op www.meddo.net staan nog enkele filmpjes, en op www.winterswijk.org worden foto’s geplaatst. TV Gelderland heeft eveneens opname’s gemaakt die in de loop van 2e kerstdag te zien zijn op TV.
Met dank aan alle vrijwilligers was ook deze Keiloop weer een succes, en de organisatie wenst alle deelnemers een goed “loopjaar” 2012.

complete uitslagenlijst is te vinden op http://www.scmeddo.nl/ Ook is er op deze site een fotoreportage van de Keiloop te zien.