Bram Tolkamp met startnummer 318 probeert zijn 4e plaats te behouden.

Afgelopen zaterdag stond de 3e cross van de GOk crosscompetitie op het programma.
Daarvoor moesten we deze keer naar het verre Emmeloord.
De reis verliep echter voorspoedig en ruim op tijd was iedereen aanwezig. Vooraf werd nog even het parcours verkend.
De start vond plaats op het middenterrein van de prachtige atletiekaccommodatie van AV NOP.
Het parcours zelf was, in tegenstelling tot de meeste andere wedstrijden vrijwel geheel vlak, wel was het hier en daar wat drassig.
Bram Tolkamp beet het spits af. In de groep AB junioren eindigde hij op een 7e plaats totaal en 4e bij de B junioren. Zelf vond Bram het niet echt super gaan, hij had in de 2e ronde nog willen versnellen, maar dat zat er niet in. Desondanks toch een goede klassering.
Vervolgens was het de beurt aan Kylian Klein Hesselink en Tim te Brake. Lange tijd bleven ze bij elkaar en trokken elkaar zo mee naar een goede tijd.
Op het eind had Kylian nog net iets meer over. Kylian eindigde als 12e en Tim, die langzamerhand weer lekker begint te lopen, finishte als 15e.
Esther Boekelder ging van start bij de A pupillen meisjes en zij liet wederom zien dat zij tot de betere loopsters in haar leeftijdsklasse behoort. Zij finishte op een heel mooie 3e plek.
Joep Tolkamp liep een goede wedstrijd. Hij eindigde heel mooi als 9e.
NB. Joep staat jammer genoeg niet op de foto. Hij is zo klein dat je hem achter de andere atleten in zijn groep niet kunt zien.
In de laatste groep die dag gingen Ruben Boekelder en Stan Prinsen van start.
In de eeuwige 2-strijd tussen die 2 was Stan deze keer de winnaar. Stan liep een geweldige wedstrijd. Hij finishte als 2e, slechts 3e seconden achter gouddelver Lauri Hulleman. Overigens deed Ruben daar niet veel voor onder, hij eindigde iets achter Stand als 3e.
Al met al een succesvolle crossdag.

Meer Foto's