Jan Rademaker heeft het prima naar zijn zin tijdens de Montferlandrun .

Een goede week na de Boekelder Crosscompetitie stond er zondag al weer een grote groep AVA-leden aan de start bij de Montferlandrun. Jong en oud nam deel aan de wedstrijd en met name bij de jeugdlopen, lieten de geelhemden zich van voren zien. Zo won Bram Berkelder op fraaie wijze de wedstrijd in zijn leeftijdsklasse en waren er tevens podiumplekken en de bekers Stan Prinsen en Kylian Klein Nibbelink. Ruben Boekelder viel net buiten de prijzen, terwijl ook Jerrel Balke en Diederik Lensink prima eindtijden klokten.

Bij de 7,5 kilometerloop liet Mark te Brake zich in de voorste gelederen zien. Hij was in gevecht om de derde plek met Arjan Weijenborg en wist dit duel in zijn voordeel te beslissen. Te Brake eindigde in een uitstekende tijd van 26,17 minuten en leverde daarmee een uitstekende prestatie. Geert Wevers liep ook een hele goede wedstrijd en eindigde net boven zijn streefdoel van 30 minuten. In het grote peloton finishten ook nog diverse clubgenoten.
Bij het hoofdnummer, de wedstrijd over 15 kilometer, was Jan Wevers de best scorende AVA-atleet. De 50-er blijkt weer prima in vorm te zijn en zette een verdienstelijke tijd van 58,52 minuten op de klokken. Niet veel later kwam al Gerrit Dijkslag over de meet. Hij had zich op het laatste moment ingeschreven, maar liep een sterke wedstrijd en over het resultaat was hij na afloop dan ook meer dan tevreden. Gerben Deunk kan gerust “de runner-up” van dit moment worden genoemd. De (voormalig) triatleet is op dit moment in blakende vorm en scoorde in `s Heerenberg een fraaie tijd van iets meer dan 65 minuten. In de grote groep van bijna 2000 atleten gingen nog diverse geelhemden schuil en scoorden prima tijden op het fraaie, maar zeker ook lastige parcours!
Link naar uitslagen en Foto's